500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 27. hétfő, 21:47 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Egy a millióhoz volt az esélye: ez ütötte el a győzelemtől a McLaren versenyzőjét
IndyCar

Egy a millióhoz volt az esélye: ez ütötte el a győzelemtől a McLaren versenyzőjét

Gerse JózsefÍrta Gerse József2023. március 10.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Fotó: IndyCar/Penske Entertainment: James Black
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A Chevrolet IndyCar-programjának vezetője kifejtette, mi vezetett Pato O’Ward pár pillanatig fennálló műszaki problémájához a szezonnyitón.

A McLaren pilótája a győzelem kapujában, három körrel a leintés előtt vesztette el az 1. helyet és ért célba Marcus Ericsson mögött a St. Petersburg-i utcai pályán, mert a célegyenesre fordulva megakadt a hajtáslánca. (Az amerikai közvetítésben először azt tippelték a kommentátorok, hogy Ward véletlenül megnyomta a bokszutcai sebességkorlátozó gombot a kormánykeréken.)

Azt már hallottuk, hogy a szívótorok rakoncátlankodott rövid ideig, ám ez a néhány pillanat is elég volt ahhoz, hogy öröm helyett bánat jusson Wardnak. A motorszállító egyik vezetője részletesen kifejtette az események problémához vezetők láncolatát.

„A legmegterhelőbb szakaszokon, mint amikor Pato kigyorsított a hajtűkanyarból, keményen dolgoznak a befecskendezők, és ilyenkor a szívótorok tetején sok üzemanyag és levegő halmozódik fel” – idézte az Autosport Rob Bucknert.

„Millió esetből egyszer összeállhatnak olyan körülmények (például adott fordulatszámnál, intenzív kerékkúszásnál, adott pillanatban történő váltásnál), hogy a szívótorokban lévő összes üzemanyagot és levegőt beszívja a motor és egy pillanatra lezuhan a nyomaték.”

Banális hiba miatt veszítette el a futamgyőzelmet a McLaren

„Ilyenkor a pilóta úgy érzi, mintha kikapcsolt volna egy pillanatra a motor, és azt csinálja, amit Pato, vagyis felemeli a lábát a gázról, hogy az oxigénbeszívás félbeszakításával megszüntesse a problémát. Amint újra a gázpedálra lép, a motor ismét működik. Ez általában nem károsítja az erőforrásokat és a tartályokat sem.”

„A programunk egésze alatt ennek a problémának lettek a legjelentősebb következményei. A legrosszabbkor. Teljes mértékben miénk a felelősség, ami borzasztó, mert úgy gondolom, Pato e nélkül megnyerte volna a futamot.”

Hozzátette, hogy az ilyen problémákat nem tudják teljes bizonyossággal kiiktatni, de mindent megtesznek, hogy javítsanak a rendszer beállításán. Ward autója egy másodpercig ment úgy, hogy a pilóta nyomta a gázpedált, de a motor nem hajtott.

„Ez esetben a kerekek jelentős kúszása, az előzést segítő üzemmód megnyomása, a fordulatszám szabályzása és a váltás időzítése okozta a gondot. Akár ötvenszer megismételhetnénk az eseménysort úgy, hogy nem következik be ez a bizarr incidens. Az egész hétvégén csak egyszer-kétszer jött elő másnál” – mondta a Chevrolet motorprogramjának vezetője.

Chevrolet Pato O'Ward Rob Buckner
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?