Conor Daly nem volt boldog ember Barberben. Csapattársa, Rinus VeeKay pole-ból indult és dobogóra állhatott, míg ő csak 19. lett.
A verseny végére a hangulat tovább romlott, ahogy az ECR duó szezonja egyre jobban szétvált.
Amikor mindkét versenyző számára minden jól ment, a teljesítménykülönbségek elhanyagolhatóak voltak.
De a 2022-es idény eddig VeeKay ragyogásáról szólt, aki négy futamból három top 10-es helyezést ért el, és jelenleg a hetedik helyen áll az összetettben, míg Daly még nem tudta feltörni a top 10-et, és a 19. helyen áll a tabellán.
„Nem szeretnék kifogásokat keresni” – mondta Daly a RACER-nek. „Voltak problémáink idén, Texasban poldául jól ment a verseny, amíg nem történt valami, ami nem rajtunk múlott, de St. Pete-ben is mi mentük a leggyorsabb kört, szóval nehéz megmondani.”
„Őszintén szólva, ez az egész Aeroscreen-es korszak nagyon-nagyon megnehezítette a dolgomat, mert nem fekszik a vezetési stílusomnak.”
A 2020-as év elején bevezetett 60 kilós Aeroscreen hatalmas előrelépést jelentett a sofőrök biztonsága szempontjából.
A pilótafülke tetején való elhelyezése az autó kezelhetőségét is megváltoztatta, mivel a magas és előre helyezett súly ingaként hat kanyarodás, fékezés és kigyorsítás közben a kanyarokban.
És bár elmondható, hogy ez minden versenyzőt ugyanúgy érint, ez nem jelenti azt, hogy minden pilóta ugyanúgy reagál a hatására.
A harmadik szezonjába lépve az Aeroscreen továbbra is egy olyan kérdést vet fel Daly vezetési stílusával kapcsolatban, amely továbbra is megválaszolatlan.
„Egyszerűen megváltoztatja azt, ahogyan az autó mechanikusan tapad a pályán, megváltoztatja a gumikra ható erőket; egyszerűen mindent megváltoztat. Ez egy tonnányi súlyt jelent, ami pont középre kerül” – magyarázta Daly.
„És még egyszer mondom, megértem, hogy miért van erre szükség. Nem akarom árnyalni a dolgot. A biztonság, amit nyújt, nagyszerű.
Én csak elmagyarázom a mögötte álló tudományos tényeket, hogy mit tesz a kezelhetőséggel. Valószínűleg néhány emberre nem volt hatással, másokra pedig borzasztóan hat.”
![Daly reménykedik benne, hogy hamarosan vissza tud térni a helyes útra](https://500miles.hu/wp-content/uploads/2022/05/Conor-Daly-Indianapolis-500-Open-Test-By_-Travis-Hinkle_Large-Image-Without-Watermark_m54191-1024x683.jpg)
Törés volt Daly karrierjében az Aeroscreen bevezetése
Conor Daly visszamerengett arra az időszakra, amikor még nem volt Aeroscreen, és jó tempója volt.
„Abban a korszakban, amikor az IndyCarban az újonc évemet kezdtem, rengeteg leszorítóerőnk és tapadásunk volt, és ez tökéletes volt számomra” – emlékezett vissza az Ed Carpenter Racing versenyzője.
„Ha visszatekintek 2016-ra, néhány olyan versenyre, ahol a dobogóért harcoltunk, futamokat vezettünk, az Indy GP-t vezettük, azok olyan autók voltak, amelyeket magabiztosan tudtam vezetni. Imádtam őket.
A mai autóknak nagyon-nagyon más a leszorítóerő szintje, nagyon-nagyon más a súlyprofilja. És nem mintha nem lettünk volna gyorsak az autóval, mióta megjelent az Aeroscreen. De igen. Azonban nem tudtam megszokni.”
Daly és csapata persze nem adja fel, és próbálják megtalálni a megoldást a versenyző különös problémájára.
„A Chevy-szimulátoron való tesztelés segített abban, hogy javulást találjak, de mindenképpen nehéz helyzetben vagyok, és a mérnököm, Peter Craik keményen dolgozott azon, hogy megpróbálja megadni nekem azt az érzést, amit szeretnék az autótól kapni” – jelentette ki Daly.
„Azt hiszem, több helyen is jó munkát végeztünk, de egyelőre még nem jöttek azok az eredmények, amelyeket a csapatom megérdemelne.”
„A fejlesztések folyamatban vannak, és nagyon bízom a májusi csomagokban, amelyekkel rendelkezünk. Egyszerűen szeretnék újra a pályán lenni, hogy kijussak ebből a szörnyű szezonkezdetből.„