vasárnap, december 10, 2023

VeeKay csak saját magát okolhatja az elbukott első helyért

Dátum:

Megosztás:

Rinus VeeKay elismerte, hogy túlságosan óvatos volt a kivezető körén a Barber Motorsport Parkban, és emiatt bukta el első helyét.

- Advertisement -

VeeKay O’Warddal csatázott a lejtős, nehezen bemérhető féktávval rendelkező 5-ös kanyarban, méghozzá a kivezető körén, hideg gumikon.

- Advertisement -

O’Ward egy körrel hamarabb jött ki a pitbe, és bátrabban fékezett a meleg gumijaival, így megelőzte riválisát.

Bár VeeKay a kiállásokig magabiztosan vezette a versenyt, a lassú kivezető miatt még egy pozíciót veszített Álex Palou-val szemben, és így végül csak harmadik lett.

- Advertisement -

Nem mondhatnám, hogy teljesen elégedetlen vagyok” – mondta VeeKay. „A verseny első kétharmadát nagyon erősen kezdtük, vezettünk, sok üzemanyagot spóroltunk. Ezzel nagyon elégedettek voltunk.

Sajnos a második boxkiállásom előtt egy kicsit feltartottak, így Pato meg tudott érkezni rám.

A boxutcából kijövet megelőztem őt, de az 5-ös kanyarba érve egy kicsit túl konzervatív voltam, és megelőzött engem. Ezután nem tudtam visszatámadni, mert az utolsó szett gumijaimon egyszerűen nem voltam elég gyors.

Nem rossz a harmadik hely… Sajnos nem nyomtam eléggé a kivezető körben. Egy újabb lecke, amit megtanultam.

Arra a kérdésre, hogy miért volt konzervatív, VeeKay így válaszolt: „Nos, a múltban néhányszor pont az ellenkezőjét tettem, és blokkoltak a gumijaim, és akkor az egész utolsó etapomat dobhattam a kukába.

A holland elismerte, hogy „bosszúsnak” és „meglepettnek” érezte magát, hogy Palou is megelőzte őt.

Nem igazán számítottam rá, hogy ez fog történni. Ez az IndyCar – bármi megtörténhet! A szint rendkívül magas. Egy kicsit lassabb a kivezető köröd és máris megelőznek ketten.

András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.