Conor Daly nem volt boldog ember Barberben. Csapattársa, Rinus VeeKay pole-ból indult és dobogóra állhatott, míg ő csak 19. lett.
A verseny végére a hangulat tovább romlott, ahogy az ECR duó szezonja egyre jobban szétvált.
Amikor mindkét versenyző számára minden jól ment, a teljesítménykülönbségek elhanyagolhatóak voltak.
De a 2022-es idény eddig VeeKay ragyogásáról szólt, aki négy futamból három top 10-es helyezést ért el, és jelenleg a hetedik helyen áll az összetettben, míg Daly még nem tudta feltörni a top 10-et, és a 19. helyen áll a tabellán.
„Nem szeretnék kifogásokat keresni” – mondta Daly a RACER-nek. „Voltak problémáink idén, Texasban poldául jól ment a verseny, amíg nem történt valami, ami nem rajtunk múlott, de St. Pete-ben is mi mentük a leggyorsabb kört, szóval nehéz megmondani.”
„Őszintén szólva, ez az egész Aeroscreen-es korszak nagyon-nagyon megnehezítette a dolgomat, mert nem fekszik a vezetési stílusomnak.”
A 2020-as év elején bevezetett 60 kilós Aeroscreen hatalmas előrelépést jelentett a sofőrök biztonsága szempontjából.
A pilótafülke tetején való elhelyezése az autó kezelhetőségét is megváltoztatta, mivel a magas és előre helyezett súly ingaként hat kanyarodás, fékezés és kigyorsítás közben a kanyarokban.
És bár elmondható, hogy ez minden versenyzőt ugyanúgy érint, ez nem jelenti azt, hogy minden pilóta ugyanúgy reagál a hatására.
A harmadik szezonjába lépve az Aeroscreen továbbra is egy olyan kérdést vet fel Daly vezetési stílusával kapcsolatban, amely továbbra is megválaszolatlan.
„Egyszerűen megváltoztatja azt, ahogyan az autó mechanikusan tapad a pályán, megváltoztatja a gumikra ható erőket; egyszerűen mindent megváltoztat. Ez egy tonnányi súlyt jelent, ami pont középre kerül” – magyarázta Daly.
„És még egyszer mondom, megértem, hogy miért van erre szükség. Nem akarom árnyalni a dolgot. A biztonság, amit nyújt, nagyszerű.
Én csak elmagyarázom a mögötte álló tudományos tényeket, hogy mit tesz a kezelhetőséggel. Valószínűleg néhány emberre nem volt hatással, másokra pedig borzasztóan hat.”
Törés volt Daly karrierjében az Aeroscreen bevezetése
Conor Daly visszamerengett arra az időszakra, amikor még nem volt Aeroscreen, és jó tempója volt.
„Abban a korszakban, amikor az IndyCarban az újonc évemet kezdtem, rengeteg leszorítóerőnk és tapadásunk volt, és ez tökéletes volt számomra” – emlékezett vissza az Ed Carpenter Racing versenyzője.
„Ha visszatekintek 2016-ra, néhány olyan versenyre, ahol a dobogóért harcoltunk, futamokat vezettünk, az Indy GP-t vezettük, azok olyan autók voltak, amelyeket magabiztosan tudtam vezetni. Imádtam őket.
A mai autóknak nagyon-nagyon más a leszorítóerő szintje, nagyon-nagyon más a súlyprofilja. És nem mintha nem lettünk volna gyorsak az autóval, mióta megjelent az Aeroscreen. De igen. Azonban nem tudtam megszokni.”
Daly és csapata persze nem adja fel, és próbálják megtalálni a megoldást a versenyző különös problémájára.
„A Chevy-szimulátoron való tesztelés segített abban, hogy javulást találjak, de mindenképpen nehéz helyzetben vagyok, és a mérnököm, Peter Craik keményen dolgozott azon, hogy megpróbálja megadni nekem azt az érzést, amit szeretnék az autótól kapni” – jelentette ki Daly.
„Azt hiszem, több helyen is jó munkát végeztünk, de egyelőre még nem jöttek azok az eredmények, amelyeket a csapatom megérdemelne.”
„A fejlesztések folyamatban vannak, és nagyon bízom a májusi csomagokban, amelyekkel rendelkezünk. Egyszerűen szeretnék újra a pályán lenni, hogy kijussak ebből a szörnyű szezonkezdetből.„