back to top
péntek, november 22, 2024

Conor Daly egyszerűen nem tud hozzászokni az Aeroscreenhez

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Conor Daly nem volt boldog ember Barberben. Csapattársa, Rinus VeeKay pole-ból indult és dobogóra állhatott, míg ő csak 19. lett.

- Reklám -

A verseny végére a hangulat tovább romlott, ahogy az ECR duó szezonja egyre jobban szétvált.

- Reklám -

Amikor mindkét versenyző számára minden jól ment, a teljesítménykülönbségek elhanyagolhatóak voltak.

De a 2022-es idény eddig VeeKay ragyogásáról szólt, aki négy futamból három top 10-es helyezést ért el, és jelenleg a hetedik helyen áll az összetettben, míg Daly még nem tudta feltörni a top 10-et, és a 19. helyen áll a tabellán.

- Reklám -

Nem szeretnék kifogásokat keresni” – mondta Daly a RACER-nek. „Voltak problémáink idén, Texasban poldául jól ment a verseny, amíg nem történt valami, ami nem rajtunk múlott, de St. Pete-ben is mi mentük a leggyorsabb kört, szóval nehéz megmondani.

Őszintén szólva, ez az egész Aeroscreen-es korszak nagyon-nagyon megnehezítette a dolgomat, mert nem fekszik a vezetési stílusomnak.

A 2020-as év elején bevezetett 60 kilós Aeroscreen hatalmas előrelépést jelentett a sofőrök biztonsága szempontjából.

A pilótafülke tetején való elhelyezése az autó kezelhetőségét is megváltoztatta, mivel a magas és előre helyezett súly ingaként hat kanyarodás, fékezés és kigyorsítás közben a kanyarokban.

És bár elmondható, hogy ez minden versenyzőt ugyanúgy érint, ez nem jelenti azt, hogy minden pilóta ugyanúgy reagál a hatására.

A harmadik szezonjába lépve az Aeroscreen továbbra is egy olyan kérdést vet fel Daly vezetési stílusával kapcsolatban, amely továbbra is megválaszolatlan.

Egyszerűen megváltoztatja azt, ahogyan az autó mechanikusan tapad a pályán, megváltoztatja a gumikra ható erőket; egyszerűen mindent megváltoztat. Ez egy tonnányi súlyt jelent, ami pont középre kerül” – magyarázta Daly.

És még egyszer mondom, megértem, hogy miért van erre szükség. Nem akarom árnyalni a dolgot. A biztonság, amit nyújt, nagyszerű.

Én csak elmagyarázom a mögötte álló tudományos tényeket, hogy mit tesz a kezelhetőséggel. Valószínűleg néhány emberre nem volt hatással, másokra pedig borzasztóan hat.

Daly reménykedik benne, hogy hamarosan vissza tud térni a helyes útra
Daly reménykedik benne, hogy hamarosan vissza tud térni a helyes útra Fotó: Penske Entertainment: Travis Hinkle/IndyCar Media

Törés volt Daly karrierjében az Aeroscreen bevezetése

Conor Daly visszamerengett arra az időszakra, amikor még nem volt Aeroscreen, és jó tempója volt.

Abban a korszakban, amikor az IndyCarban az újonc évemet kezdtem, rengeteg leszorítóerőnk és tapadásunk volt, és ez tökéletes volt számomra” – emlékezett vissza az Ed Carpenter Racing versenyzője.

Ha visszatekintek 2016-ra, néhány olyan versenyre, ahol a dobogóért harcoltunk, futamokat vezettünk, az Indy GP-t vezettük, azok olyan autók voltak, amelyeket magabiztosan tudtam vezetni. Imádtam őket.

A mai autóknak nagyon-nagyon más a leszorítóerő szintje, nagyon-nagyon más a súlyprofilja. És nem mintha nem lettünk volna gyorsak az autóval, mióta megjelent az Aeroscreen. De igen. Azonban nem tudtam megszokni.

Daly és csapata persze nem adja fel, és próbálják megtalálni a megoldást a versenyző különös problémájára.

A Chevy-szimulátoron való tesztelés segített abban, hogy javulást találjak, de mindenképpen nehéz helyzetben vagyok, és a mérnököm, Peter Craik keményen dolgozott azon, hogy megpróbálja megadni nekem azt az érzést, amit szeretnék az autótól kapni” – jelentette ki Daly.

„Azt hiszem, több helyen is jó munkát végeztünk, de egyelőre még nem jöttek azok az eredmények, amelyeket a csapatom megérdemelne.

A fejlesztések folyamatban vannak, és nagyon bízom a májusi csomagokban, amelyekkel rendelkezünk. Egyszerűen szeretnék újra a pályán lenni, hogy kijussak ebből a szörnyű szezonkezdetből.