szombat, április 27, 2024

Az új Alonso felfedezését segíti a McLaren pilótája

Dátum:

Megosztás:

Az IndyCar 2021-es bajnoka, a spanyol Alex Palou az édesapjával együtt alapított egy versenycsapatot. Vissza akar adni másoknak abból, amit ő kapott az élettől.

- Reklám -

Eurocup-3 néven új, spanyolországi központú bajnokság indul 2023-ban, amelyet lépcsőnek és az európai Formula Regional alternatívájának szánnak a magasabb szintre igyekvő versenyzők számára. Itt F3-szintű autókat használnak, és a nyolc versenyhelyszín közül négy Spanyolországban, egy pedig a szomszédos Portugáliában lesz.

- Reklám -

A 25 éves spanyol versenyző, Alex Palou a frissen alapított csapatával, a Palou Motorsporttal is részt vesz benne. „Apámmal már elterveztük az egészet, aztán jött a lehetőség” – idézte a The Race a pilótát.

Roppant izgatott vagyok. Ez teljesen új nekem, de a versenyzéshez kapcsolódik és szórakoztató. Apám sokat foglalkozik vele, így nekem nem kell annyit aggódnom miatt.

- Reklám -

Mielőtt versenyistállókhoz kerültem, ő volt a szerelőm, a csapatfőnököm. Mindent ő intézett a gokartommal, ő hozta meg a döntéseket, ő készítette elő a motorokat – magyarázta. – Nagyon ért a motorsporthoz, jó lesz vele így dolgozni.

A napi ügyeket apja, Ramon viszi, az IndyCar sztárja a következő években inkább amolyan tanácsadóként, esetleg a fiatal pilóták mentoraként segíti. Palou elmondta, hogy a saját életútja motiválta a csapatalapításban.

F1-es álmok helyett botrány: Palou felszólalt a szerződéséről

Egy nap szeretném néhány fiatal srácnak visszaadni azt a lehetőséget, amit én kaptam. Körülnézünk, hogy akad-e olyan fiatal tehetség Spanyolországban vagy Spanyolországon túl, akit segíthetünk, aki előtt megnyithatunk pár ajtót, akit eljuttathatunk oda, ahová én jutottam. Ez az álmom” – mondta.

Palou ugyanis úgy landolt az IndyCarban 2020-ban, majd nyerte meg egy évvel később a bajnokságot, hogy addig viszonylag ismeretlen név volt az autósportban, a Forma-2-ben csak néhány versenyen vett részt, és előtte sem ért el kiemelkedő eredményeket a legrangosabbnak tartott utánpótlás-szériákban. A karrierjét a japán Super Formulában 2019-ben elért 3. hely indította be. Azóta már F1-es nagydíjon is vezethetett a McLarennél egy edzésen, a wokingiaknak jelenleg ő az egyik tartalékpilótája, 2024-től pedig vélhetően náluk fog vezetni az IndyCarban.

Bár az autósportban mostanában Spanyolország nem ontja a tehetségeket, az itteni legrangosabb bajnokság, a Forma-3 olcsóbb alternatívájának számító Euroformula Openben (amely az Eurocup-3 riválisa lehet) Paloun kívül az IndyCar több ismert pilótája is versenyzett az elmúlt években, például Colton Herta és Devlin DeFrancesco, vagy a Forma-1-ből Cunoda Juki és Felipe Drugovich, az Aston Martin új tesztpilótája (egyben a Forma-2 előző bajnoka).

Hogy a Palou Motorsport kikkel kezdi meg a szezont, egyelőre nem tudni, de Palou szavai alapján elsődlegesen spanyoloknak próbálnak lehetőséget adni.