Hiába az F1 törekvései, az IndyCar mindössze egy év alatt megvalósította azt, amire a királykategória éveken át készülődik.
Minden motorsport egyre inkább elkötelezi magát a környezetbarát törekvések mellett, ezeket az ígéreteket azonban sokszor távoli határidők kísérik, főleg a technológia terén.
Tavaly, az Indy 500-on jelentették be, hogy a Shell lesz a sorozat új üzemanyag-partnere, és már 2023-ban 100%-ig megújuló forrásbók származó keveréket használnak majd az autókban. Ezzel szemben az F1 csak 2026-re, az új szabályok bevezetésekor ígérte, hogy elérik a 100%-ot. A technika már most megengedi, hogy 10%-ban hasonló technológiát használjanak, a teljes átállástól azonban még évekre vannak a királykategóriában.
Az IndyCar környezetbarát üzemanyagát viszont már idén bevezetik, az új keverékkel a csapatok és a pilóták már a „tavaszi”, The Thermal Clubban tartott teszten megismerkedhettek.
A fenntartható üzemanyagot ételmaradékokból, főleg cukornádból állítják elő, ami 60%-kal csökkenti a benzinből származó üvegházgáz-szennyezést. A legnagyobb előnye ennek, hogy ezentúl nem a többi iparágtól veszik el az alapanyagot, hanem egy olcsóbb, ún. második generációs etanolt használnak majd.
„Ez nagyszerű számunkra, mert így nem versenyzünk az élelemiszeriparral. A fennmaradó benzint pedig megújuló anyagokkal helyettesítettük. Így elmondható, hogy nincs egyetlen fosszilis molekula sem a keverékben, ami kémiai előállításból származna.” – fejtette ki a Shell globális megoldásokért felelős elnöke, Selda Gunsel.
Ezzel az IndyCar úttörő lesz az Egyesült Államokban, a Shell pedig akár a hétköznapi technológiai megoldások javítására is használná a versenysportban jelen lévő fejlesztési hajlamot.
„Nem számítunk arra, hogy a szurkolók látni fognak bármi eltérést a teljesítményben, viszont a sorozat karbon lábnyoma ezzel nagymértékben csökkenni fog.”
A Nashville-i versenyen pedig már egy újabb innováció érkezik, ugyanis a Firestone környezetbarát, guayule-alapú gumijai is bemutatkoznak majd.