A Penske Entertainment egy olyan változtatást eszközölne, amivel közelebb vinnék az IndyCart a Forma-1-hez és a NASCAR-hoz is.
Fontos megbeszélésre került sor Indianapolisban, ami során a Penske Entertainment felvázolta terveit a csapatok képviselőinek. Az egyik javaslat pedig alapvetően megváltoztathatja a bajnokság kinézetét.
„Először, hihetetlen megbeszélés volt” – fejezte ki lelkesedését Mark Miles, a Penske Entertainment vezérigazgatója.
„Körül-belül 15 témát veséztünk ki, és mindent adatokkal tudtunk alátámasztani azzal kapcsolatban, hogyan fejlődött az elmúlt években a bajnokság. Most van lendületünk, és növekedett a közönségünk is, visszatérült a befektetésünk, emiatt köszönettel tartozunk a csapatoknak és a pilótáknak is.”
A Forma-1-ben és a NASCAR-ban egy-egy autó az összes versenyen részt vesz, és ezáltal küzd a bajnokságért is. Az indulási jog – a NASCAR esetében charter – nagy értéket képvisel, ami sokszor kölcsön, vagy eladás formájában cserélhet gazdát, ezzel védve a jelenlegi csapatokat.
A királykategória esetében a mezőny kibővítése körül emiatt is van hercehurca, az IndyCarnál azonban jönnek-mennek a csapatok, amennyiben a nevezési díjat állják, nem kell extra összeget fizetniük azért, hogy csatlakozhassanak a mezőnyhöz.
Ennek fő oka az Indy 500, ahol a szokásos 27 autó helyett 33 indul el a versenyen, így a sorozat érdeke is, hogy a kisebb csapatoknak felkészülési lehetőséget biztosítson. Viszont ezek a csapatok általában kihullanak, és nem növelik igazán a versenyzés minőségét.
A nagycsapatok esetében sem teljesen fix az autók száma, néha eggyel kevesebb, néha eggyel több pilótát indítanak az előző évhez képest.
Miles kiemelte, még sem a csapatok, sem a „charterek” száma, sem a bevezetés éve nem végleges, de következő időszakban további megbeszélésekkel felmérik a terepet. Azt is elárulta, főleg a nagycsapatok mutatkoztak lelkesnek a témában.
A RACER értesülései szerint ennek ellenére nem tiltanák meg más csapatoknak sem a részvételt.
„Beszélgettünk a jövőről is. Nem mutattunk be tervet a charterekről vagy hasonlókról, de felmértük az igényt arra, hogy bizonyos csapatok – ebbe nem mennék még bele, mert ezt is ki kéne még dolgoznunk – megtartsák az ilyesfajta értéket, és pénzügyi érdekük legyen annak növekedésében.”
Ugyan a legjobb 22 autót minden évben jutalmazzák a Leaders Circle elnevezésű program keretein belül. A sorozat hálából, hogy az autó minden versenyen indult, közel egymillió dollárt kap, ez a szerződés azonban nem továbbítható, és a következő évben el is veszíthetik azt. Valamint egy további fontos megkötés, hogy egyszerre egy alakulatból csak három autó után kaphatják meg az összeget.
„Az emberek bárhogy is hívják, ez egy mód lenne arra, hogy hivatalossá tegyük a Leaders Circle-t, és pénzügyi motivációt is adjunk a csapatoknak. Nem akarjuk senki másnak a rendszerét átvenni, megvizsgáljuk, mi lenne a legjobb az IndyCar rendszerében és kultúrájában, amivel a csapatoknak adunk valamit, amivel a sorozat sikerét segítenénk elő.”
Azt még nem tudni, a jogot meg kéne vásárolniuk a jelenlegi csapatoknak vagy alanyi jogon megkapnák azt, viszont az is biztos, hogy 2024-ben még nem lesz ilyen rendszer.