Véget ért az IMSA hivatalos E-sport bajnokságának (IMSA Esports Global Championship) idei szezonja. A GTP kategória mezőnyében egy magyar pilótapárossal felálló egység is ott volt. A Remenyik Balázs – Zuba Péter duó a szezonzáró daytonai futamon a harmadik helyen ért célba. Az Acurát terelgető csapat összesítésben híres alakulatokat megelőzve hatodikként zárta az idényt.
A francia Race Clutch csapat 15-ös rajtszámú Acurájában az IMSA hivatalos E-sport bajnokságának idei szezonjára Zuba Péter és Remenyik Balázs kapott helyet. Rajtuk kívül is több honfitársunk ott volt a mezőnyben, Némethi Bence a GTP, Tóth Dávid és Palla Balázs pedig a GTD kategória küzdelmeiben vett részt.
Zubával a szezonzáró után tudtunk beszélni, a magyar versenyzőt először arra kértük, hogy magyarázza el, hogyan zajlanak az események az iRacingben futó szériában. „Az IMSA Esports Global Championship egy négyfordulós bajnokság, amelynek az idei szezonjában a valós IMSA naptárban megtalálható négy pályán – sorrendben Road Atlantán, Watkins Glenen, Sebringen és Daytonán – versenyeztek a csapatok. A 2 óra 40 perces futamokon két kategória, a GTP és a GTD volt jelen a pályán, tehát multiclass versenyzésről van szó. A bajnokságra nem volt kvalifikáció, hanem csapatpresztízs, ismertség, korábbi eredmények alapján állították össze a mezőnyt.”
A GTD kategóriában, vagyis a GT autók versenyében Mercedesek, Ferrarik, BMW-k, Porschék, és Lamborghinik is rajthoz álltak. Ennél sokkal nagyobb szó, hogy a GTP osztályban, vagyis a prototípusok között megtalálhattuk az IMSA teljes mezőnyét, hiszen az Acura, a Cadillac, a BMW és a Porsche konstrukciójával is legalább egy csapat nekivágott a küzdelmeknek.
„Mivel az autók mindegyike egyedi, ezért az esélykiegyenlítés nevű BoP-t [Balance of Performance – a szerk.] alkalmazták a szervezők. Ezt úgy állapították meg, hogy minden csapatot köteleztek arra, hogy az egyik általa nem használt autóval egy előre meghatározott versenyetapot fusson, és erről adatokat nyújtson be a szervezők részére. Röviden, így minden csapat arra kényszerült, hogy a többiek autóját láttassa gyorsabbnak. Ez a módszer annak ellenére, hogy néha egy-egy autó kikerült a képből, összességében egyenlőbb feltételeket, jobb versenyzést biztosított a különböző autók között” – írta nekünk a professzionális szimulátorversenyzőként is dolgozó Zuba.
„Az 1. futamon sajnos mi a rajtnál kiestünk, a 2. és 3. futamokon pedig mindkétszer a negyedik helyen értünk célba. Az utolsó, 4. versenyen, Daytonában elcsíptük a dobogó legalsó fokát, mindössze négy tizedmásodperccel a bajnoki címet megszerző VRS Coanda 91-es autója mögött futottunk be.”
„A bajnokságban a hatodik helyet szereztük meg, olyan csapatokat megelőzve, mint a BMW által támogatott Team Redline – Max Verstappen csapata –, a hozzájuk hasonlóan BMW gyári csapatnak tekinthető BS+ Competition, az Apex Racing Team, vagy a másik gyári Porsche alakulat, a VRS Coanda (egyik autója). Az eredményekkel összességében elégedettek lehetünk, bár tudjuk, hogy mindegyik futamon több volt a pakliban.”
A GTP kategóriában tehát a már említett VRS Coanda 91-es autójának pilótái szerezték meg a bajnoki címet, a GT autók között pedig a Team Redline 170-es rajtszámú egysége bizonyult a legjobbnak. A Remenyik, Zuba duó úgy végzett a tabella hatodik helyén, hogy az ötödik Williams Esportstól alig hat ponttal maradtak el a végelszámolásnál.