Most fog harmadjára bemutatkozni egy új élkategória Daytonában, 1994-ben a World Sports Cars, illetve 2003-ban a Daytona Prototypes után. Most vajon az LMDh autóknak sikerül megtörniük az átkot és a GT autók előtt végeznek majd? Az LMP2-es autókat mindenesetre kissé visszafogják majd, hogy jól elkülönüljön a két kategória.
A Cadillac már teljesítette a mérföldkövet, a Porsche pedig túl is szárnyalta azt. A BMW-nek volt ezenkívül egy kísérlete, amin elbuktak. De egyik csapat sem versenyzett még, főleg nem Daytonában, hiszen az eddigi tesztek nagy részére Sebringben került sor.
Bajban a BMW, rossz hírrel szolgált a Porsche, és az Acura sem túl magabiztos
„Azzal kapcsolatban, hogy be tudjuk-e fejezni a verseny, mindenképpen magabiztosabbak vagyunk a teszt után, bár a teszt előtt sem volt kérdés.” – jelentette ki Urs Kuratle, a Porsche Penske Motorsport képviselője.
„Sok mindent megtanultunk az autónkról, jó megbeszéléseket tartottunk a rendezőkkel és a hibrid partnereinkkel is. Ezzel sok nyitott kérdést lezártunk, de még maradt belőlük elég.”
A Cadillacnél ugyanakkor nem nyilatkoztak ennyire derűlátóan.
„Az elsőszámú kihívás, hogy mindenkinek legyen elég alkatrésze.” – emelte ki Max Angelleli, a Dallara Cadillac programjának koordinátora. Az amerikai márka lesz az egyetlen, akik három autóval is rajthoz állnak, az olasz karosszériagyártó pedig még a két BMW révén is érdekelt lesz a versenyben.
„Még nagy kockázatot látok [a GTP osztályban]. Minden új, nem mindenkinek van annyi mérföld a háta mögött, hogy tudja, mi kell egy 24 órás verseny teljesítéséhez. Az IMSA ebből a tekintetből különleges, mert rögtön az első verseny a 24 órás, és eshet az eső, van döntött kanyar, nagy sebesség, és sok más változó is. Nagyon egyéni.
Egy ilyen 24 órás verseny általában a szezon közepén van, itt nem, és ez a szép. Az első, és rögtön az ismeretlenbe ugrunk. Nagyszámú autó van, és olyan elektronikai rendszer, ami korábban sosem volt, külső beszállítókra támaszkodunk. Vajon lesz elég tartalék alkatrész?”
A tesztet a teljesítménykiegyenlítő-rendszer (BoP, vagyis Balance of Performance) kialakítására is használták. Az új mérőszenzorokat is tesztelték, nem csak az autók teljesítményét.
A pilótákra persze ez nincs hatással, ők inkább az utóbbira koncentrálnak.
„Az új GTP autó és az új osztály nagyon izgalmas a fejlesztés és a technológia miatt.” – emelte ki Ricky Taylor (Wayne Taylor Racing, Acura). – „Végre világszinten is a legmagasabb szinten versenyzünk majd. Szerintem nem sok helyen mondhatják el, hogy a fenntarthatóság, a technológia és a közeli harcok terén felvennék az IMSA-val.”
A környezetvédelem terén dupla etapra képes gumik (Michelin), 60 százalékban fenntartható üzemanyag (VP Racing) jelentik majd az intézkedéseket.