Minden gyártó legalább egyszer megpróbálta az új autók tesztelése közben a 24 órás menet teljesítését, kivéve az Acurát. David Salters, a Honda észak-amerikai ágának vezetője elárulta, nem a szokásos hosszútávú tesztekkel készültek fel a nagy megmérettetésre.
Hiába a szokatlan hozzáállás, az addig nem sokat mutató Acura program vitte el a prímet az idénynyitó Daytonai 24 óráson. A verseny előtt csak a versenytársak teljesítményéről érkeztek hírek, mégis ők vitték el a legnagyobb díjat.
Az Acura így is jókora tesztmennyiséggel végzett az új autó debütálása előtt, beleértve a szimulációkat és a futópadon töltött órákat is.
„Mi is teljesítettük annyi mérföldet, mint a többiek, csak nem egyszerre. Tudjuk, hogyan működik ez a világ, így elvégeztük a házi feladatot. Csak nem volt alkalmunk egy hosszabb egybefüggő tesztet végezni.”
„Mindig egyensúly kell találni, minél többet kell fejleszteni, de közben figyelni kell arra is, hogy minden működjön az autón. Szerintem az az első, hogy gyors legyen az autónk.”
„A leghosszabb etapunk talán – le kéne ellenőriznem, de körülbelül négy-öt órás volt. De ilyenből sokat csináltunk. A futópadon pedig egy komplett hibrid rendszer futott, az is több tízezer mérföldet tett meg, és maga az autó is. Csak nem egyhuzamban történt, de úgy tűnik, ez nem baj.”
Bár olajcserére többször is ki kellett állniuk, a 60-as Acura legénysége ezt előre betervezte. Az igazi előnyt azonban az jelentette, hogy hatékonyabban használták a rendelkezésre álló energiát, emiatt pedig hosszabb etapokat teljesíthettek, mint a többi autó.
Elképesztően mázlista győzelem: kiesésig nyúzták volna az autót