back to top
szerda, december 11, 2024

Elképesztően mázlista győzelem: kiesésig nyúzták volna az autót

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az Acura nyerte a daytonai 24 órás viadalt az új GTP kategória hajnalán (mankó az új sportautó-kategóriák megértéséhez itt), de mint kiderült, egy elháríthatatlan műszaki hiba miatt a táv nagy részében Fortunára voltak utalva.

- Reklám -

Az izgalmas futamon három órával a cél előtt állt véglegesen az élre a Meyer Shank Racing 60-as számú autója, de ekkor már fél napja képletesen egy nyaktilóban voltak, és a sorson múlt, hogy lesújt-e rájuk az éles penge. Nagyjából 200 kör és hat óra után észleltek egy problémát a váltóval, amit sehogy sem tudtak megoldani, csak annyit tehettek, hogy gyakrabban töltik fel a váltóolaj tartályát.

- Reklám -

Egész éjjel gond volt az autó sebességváltójával. Tényleg, egész éjszaka, és nem tudtuk megjavítani. Úgy döntöttünk, megyünk, amíg tönkre nem megy. Nem ment tönkre, ezért elképesztően szerencsések vagyunk” – idézte a csapatfőnököt az Autosport.

Nagy zűr volt. Az irányítóközpontban a mellettem ülő kollégához odavittek egy szalagot a kocsiról, amire azt mondták, 90 fokos. Úgy voltunk vele, ha elszáll az autó, elszáll. Igyekeztünk szinten tartani a váltóolajat és megoldást találni.

- Reklám -

Hélio Castroneves azt mondta, a volán mögött semmit sem érzékelt a drámából, csak akkor kapott róla némi információt, amikor szóltak neki arról, hogy időt fognak veszteni a bokszkiállásnál.

Fotó: IMSA

Nem kérdeztem rá, mert nem akartam hallani a választ, nehogy berágja magát a fejembe vezetés közben” – mondta. Tom Blomqvist hozzátette, hogy az akkumulátorral is volt kisebb gondjuk a verseny vége felé, emiatt a depóban nem tudták a szokott módon megállítani az autót, és ezt kicsit stresszesnek érezte.

A problémát az okozta, hogy az olajrendszerben eltörött az egyik elem, ráadásul a másik, a 2. helyen végző Acurában is, ők több időt vesztettek a szervizelések során. Náluk hatványozottan rosszul jött az autó hátulján történt sérülés: a RACER-nek azt mondta Walter Taylor csapatfőnök, azt tervezték, hogy az utolsó négy órában a nagy leszorítóerős konfigurációról átváltanak alacsonyra, de a rögzítőelemek károsodása miatt nem tudtak légterelőt cserélni. A szokatlan stratégiát azért találták ki, hátha így megszorongatják a gyorsabbnak tűnő másik Acurát.