szombat, április 20, 2024

Soha nem volt olyan jó a versenyzés, mint a DPi érában

Dátum:

Megosztás:

Legalábbis a csapattulajdonos és korábbi pilóta Wayne Taylor szerint ez a DPi éra volt az amerikai sportautóversenyzés három évtizede alatt a legszebb.

- Reklám -

Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship új, LMDh használó GTP-korszaka már a Petit Le Mans utáni, hétközi közös teszten elkezdődik, és az autók a 2023-as Daytonai 24 óráson mutatkozhatnak be először versenykörülmények között.

- Reklám -

2011 és 2016 között a WTR által használt Corvette DPi 18 futamgyőzelmet szerzett, és 2013-ban megnyerte a bajnokságot.

2017-től már Cadillac-kel ment a csapat, de ez sem lassította le őket. További kilenc futamgyőzelmet szereztek, három Daytonai 24 órást nyertek, és egy bajnoki címet.

- Reklám -

2021-ben váltott az istálló az Acura ARX-05-re és a WTR ismét megnyerte a Daytonai 24 órásat, míg most, a DPi éra utolsó szezonjában további négy győzelmet szereztek, és vezetik a bajnokságot az utolsó futam előtt.

Miután 30 éve vagyok itt a sportautóversenyzésben, azt mondanám, hogy a DPi osztály volt a valaha volt legjobb. Csak sajnálatos, hogy a végén olyan kevés autó indult a versenyeken” – mondta Wayne Taylor.

Ezek DPi autók gyorsak voltak, jól néztek ki, és ehhez képest viszonylag olcsó technikának számítottak.

Mindannyiunknak tovább kell lépnünk, és az LMDh lesz a legjobb, mert az autók látványosak. De sajnálom, hogy vége van egy olyan érának, amely szerintem autó szempontjából talán az egyik legjobb korszaka volt az amerikai sportautó versenyzésnek.

Fia, Ricky Taylor 31 sportprototípus-győzelméből 17-et az IMSA DPi korszakában szerzett, 2017-ben apja csapatával a Cadillac-et vezetve, 2020-ban pedig a Team Penske Acurájával szerezte meg a bajnoki címet.

A karrierem szempontjából ez volt a csúcspont – attól kezdve, hogy apámnak vezethettem, hogy bajnokságot nyerhettem a bátyámmal, és hogy elkezdhettem a kapcsolatomat az Acurával, csodálatos volt” – mondta a bajnokságot vezető WTR autó sofőrje, Ricky Taylor.

A fénykorában sok különböző gyártó indult, és a versenyzés mindig elképesztő volt.