Az IMSA versenyeibe új dinamikát hoz majd az új LMDh szabályrendszer a tavalyi bajnoki második Ricky Taylor szerint.
Az Acura fejlesztőprogramját vezető amerikai pilóta kiemelte, a hibrid rendszer miatt a benzin mellett az energiagazdálkodásra is figyelni kell majd ezentúl.
„Szerintem a pilótáknak és a csapatoknak újra kell tanulniuk, hogyan gondolkodjanak egy versenyautóról. Az új autók hihetetlenül komplexek. Bár első hallásra jónak tűnik, hogy egyen hibrid rendszert használunk, de mégis nagyon bonyolult és technikai hozzáértést igényel. Nagyon sok rendszer kell az egészhez.” – kezdte Ricky Taylor.
„Nekünk pilótának is tanulnunk kell egy csomó mindent. A csapat pedig teljesen máshogy kell, hogy dolgozzon az autón. Az lesz érdekes, ahogy a versenyek lezajlanak majd. Jövőre teljesen más stílusban folyik majd az egész, hogy nem kell annyira az üzemanyaggal foglalkoznunk.
Nem is kell törődni vele, inkább az energia lesz fontos, azzal kell majd spórolni. Az, hogy mennyi benzint használunk, nem is annyira lesz érdekes, mert lehet, hogy nem lesz releváns kell a versenyek teljesítéséhez.” – vetítette előre.
Az IMSA számításai szerint az új rendszer 10 százalékos csökkenést hozhat majd a fogyasztásban. Mindezt a hibrid meghajtás 50 kilowattos teljesítményre képes energia-visszanyerő rendszerének köszönhetően.
Taylor nemrég először amerikai földön is vezethette az autót az első teszt után, így a japánok projektje is sínen van.
More @Acura ARX-06 LMDh Prototype testing footage, because we can 😎 #AcuraMotorsports pic.twitter.com/1Ue7leY6nM
— HPD-North American Motorsport (@HondaRacing_HPD) July 29, 2022