A Team Penske gondozásában induló gyári autók mellett a Porsche 4 privát LMDh-gépet is rendelkezésre bocsát az érdeklődőknek 2023-ban.
Gőzerővel zajlanak az előkészületek a 2023-as IMSA- (és WEC-)szezonra, sportszakmai és logisztikai értelemben is. A Porsche is komoly tempóban dolgozik, most pedig betekintést adott abba is, mennyire komoly gyártási potenciál rejtőzik náluk. Vagy nem is rejtőzik annyira… Eszerint két-két autót is képesek biztosíteni privát csapatok részére a WEC-ben, illetve tengerentúli párjában, az IMSA-ban.
„Kettő-kettő lehet ebből a maximum, ennél többre biztosan nem lennénk képesek” – fogalmaz a Porsche motorsportért felelős vezetője, Thomas Laudenbach.
Ez viszont tényleg a kapacitás teteje. Meg egyébként is, a cél nem az, hogy minél többet legyártsanak, és az a minőség rovására menjen. „Egy dolgot tisztázzunk, a cél nem az, hogy minél több autót eladjunk. Ez az autó egy nagyon magas szintet követel meg. A csapat részéről is, amely versenyezni szeretne vele, és tőlünk is, hogy megfelelően tudjuk támogatni ezeket az erőfeszítéseket. Azt akarjuk, hogy ezeknek az autóknak mindene meglegyen, hogy versenyképesek lehessenek.”
Urs Kuratle, a Porsche LMDh-projektfőnöke is ezeket a szavakat visszhangozta. „Ez akár úgy is összeállhat, hogy bajnokságonként két csapat, egy-egy autóval. Beszéltünk már csapatokkal, de még nem írtunk alá semmit. És egyébként is, ilyen autókért nem állnak tízesével sorba az istállók. Azzal sincs semmi baj, hogyha (a gyárin kívül) csak egy vagy két autóval lesz majd többünk.„