back to top
hétfő, november 25, 2024

Most először nem a tankolás határozza meg a kiállások hosszát Daytonában

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Nem a kerékcsere, a tankolás hossza vagy a pilóták ki- és beszállása határozhatja meg ezúttal a kiállások hosszát, hanem az elektromos energia mennyisége, ami elhasználtak, vagy amennyit a következő etapra magukkal akarnak vinni a csapatok.

- Reklám -

Daytona lesz az első verseny, ahol a hibrid meghajtású LMDh autók élesben is megmérettetnek, méghozzá a GTP kategóriában. Az újfajta meghajtás a stratégiára is kihatással lehet.

- Reklám -

Az IMSA 920 megajoule-ban határozta meg az egy etap alatt elhasználható energia mennyiségét, a büntetés pedig ennek átlépéséért 100 másodperc jár, legalábbis elsőre. Aztán viszont fokozatosan egyre súlyosabb büntetések következnek.

Hiába lenne még üzemanyag az autóban, ha egyszer kifogynak az energiából, a csapatoknak ki kell jönniük a boxba.

- Reklám -

„Ez egy virtuális energiatartály. Az IMSA tudja, mennyi energia került az autóba, így tudják, mennyit használtunk el.” magyarázza Brandon Fry, a BMW M Team RLL igazgatója.

„Az energia el fog fogyni az etapok alatt, itt ezt 920 megajoule-ban határozták meg. Minden egyes körrel több energiát használunk el, így amikor kiállunk, ezt is újra kell tölteni. Végérvényben az történt, hogy az autót már nem benzinnel, hanem energiával töltjük fel.”

„Ha egy etap alatt elhasználjuk az összes energiát, akkor 40 másodperces lesz a kiállás, ha csak a felét, akkor pedig 20 másodperc is lehet.”

Emellett pedig még egy fontos vonulata is lesz a kiállásoknak, ami eddig nem létezett: az idő, amíg veszélyes megérinteni az autót. Az elektromos rendszerek miatt – ez már a Forma-1-ben is így van – meg kell győződni róla, hogy minden el van szigetelve, így a szerelők is hozzányúlhatnak a járműhöz.

A csapatok eddigi tapasztalatai alapján azonban eddig nem sokszor fordult elő, hogy a kiállásnál nem zölden világítottak volna az erre kijelölt lámpák. Amennyiben mégsem ez lenne a helyzet, Daytona a boxutca bejáratánál alakított ki egy helyet, ahol el lehet végezni majd a szükséges lépéseket.

Így bömbölnek az autócsodák az év első nagy versenye előtt