kedd, április 16, 2024

Megszegte ígéretét az IMSA, nem könnyítik meg a csapatok dolgát

Dátum:

Megosztás:

Bár arra törekedtek, hogy minél kevesebb legyen az ütközés az európai sportautó versenyekkel, mégsem sikerült ehhez tartania magát az IMSA szervezőinek.

- Reklám -

Egyre nagyobb az átjárás az Endirance Világbajnokság (WEC) és az IMSA sportautó bajnoksága között. Idén főleg a Cadillac élt a lehetőséggel, hogy autóikat átutaztatva az óceánon a másik sorozatban is részt vegyenek.

- Reklám -

Az európai pályákra szánt kék színű kasztni (amely a 2-es vagy 02-es számot viselte) részt vett a Daytonai 24 óráson, mielőtt elindult volna az Óvilágba, míg az amerikaiak sárga autója, két versenyen is részt vett a világbajnokságon. Le Mans-ban ráadásul egy harmadik autó (piros) is csatlakozott hozzájuk a legendás viadalra.

Az IMSA azonban Road Americán már most bejelentette jövő évi naptárát, ami nem jó hírrel szolgált azoknak a gyártóknak, akik továbbra is szeretnék hasonlóan utaztatni autóikat a két sorozat között.

- Reklám -

Long Beach ütközik majd az Imolai 6 órással, és a mosporti hétvége a Sao Paulo WEC-versenyével, de ami még ennál is fontosabb, a Le Mans-i felkészülésre használt Spái verseny is kapott egy riválist a tengerentúlon (Laguna Seca).

Ez pedig a Le Mans-i tervekre is hatással lehet, ugyan az Acurán kívül mindegyik másik márka indul a WEC-ben is, így nem kell előre megmérettetniük az európai versenybírák előtt, a japán márka autóinak ezzel még nehezebb lesz elintézni, hogy részt vehessenek az év legnagyobb sportautós versenyén.

# Dátum Verseny Kategóriák*
01.21. Roar before the 24 ⚫🔵🔴🟢🟡🟣
1. 01.28. 🇺🇸 Daytonai 24 órás (EC) ⚫🔵🔴🟢🟡
03.10. 🇺🇸 St. Petersburg 🟣
2. 03.16. 🇺🇸 Sebringi 12 órás (EC) ⚫🔵🔴🟢🟡
3. 04.20. 🇺🇸 Long Beach ⚫🟢
4. 05.12. 🇺🇸 Laguna Seca ⚫🔴🟢🟡
5. 06.01. 🇺🇸 Detroit ⚫🔴
06.09. 🇺🇸 Mid-Ohio 🟡🟣
6. 06.30. 🇺🇸 Watkins Glen (EC) ⚫🔵🔴🟢🟡
7. 07.14. 🇨🇦 Mosport 🔵🔴🟢🟡🟣
8. 08.04. 🇺🇸 Road America ⚫🔵🔴🟢🟡
9. 08.25. 🇺🇸 Virginia 🔴🟢🟡🟣
10. 09.22. 🇺🇸 Indianapolis (EC) ⚫🔵🔴🟢🟡
11. 10.12. 🇺🇸 Road Atlanta (EC) ⚫🔵🔴🟢🟡🟣

*⚫GTP, 🔵LMP2, 🔴GTD Pro, 🟢GTD, 🟡Pilot Challenge, 🟣Prototype Challenge, (EC) Endurance Cup

Teljesül Penske kívánsága

A legnagyobb változás minden bizonnyal az indianapolisi verseny jelenti majd a csapatoknak, ugyanis az idén visszatérő pálya (ami 2023-ban még sprintfutamnak ad otthont) 6 órás hosszával az Endurance Cup része lesz. Így öt hosszútávú verseny is lesz, szemben az idei néggyel.

Roger Penske Indianapolisba hozná az Endurance VB-t

A pálya tulajdonosa, Roger Penske már korábban jelezte a szándékát, miszerint szívesen látna sportautókat is vendégül az IndyCar és a NASCAR mellett. Miután azonban a WEC Austint nevezte ki az amerikai forduló új helyszínéül, világbajnoki fordulóra még nem kerül sor a Brickyardon.

Egy lemaradó, ám mégis fontos visszatérő

Detroit mindig is fontos marad az amerikai autóipar szempontjából a General Motors székhelye miatt, a korábbi években ennek megfelelően az IndyCar és az IMSA közös, utcai pályán tartott hétvégéje öregbítette a város motorsportos hírnevét.

Miután a verseny új helyszínre költözött a Belle Isle-ról, az IMSA csak egyik betétfutamával látogatott el első évben a pályára, de 2024-ben érkezik majd a GTP kategória teljes armadája.

Átugratott a BMW az Aston Martinon Detroit belvárosában

Követik az európai trendet?

A WEC-ben a Hypercar kategória előretörésével nem maradt helye az LMP2-es kategóriának, kivéve Le Mans-ban. Ehelyett a P2 az Európai Le Mans Sorozat (ELMS) zászlóshajója lesz továbbra is, talán most még több hangsúllyal.

Az IMSA-ban kiszorult az LMP3-as géposztály, és bár nem csökkent a P2-es versenyek száma, mindössze két hétvégén lesznek ott, ami nem része a fontosabb (Endurance Cup) fordulóknak. Igaz, ezek közül az egyiknél főszerepbe kerülnek majd, ugyanis Mosportba nem fog ellátogatni a GTP, így az LMP2-es prototípusok lesznek a leggyorsabbak a bajnokság egyetlen kanadai pályáján.

Sokak álma válik valóra: megszabadul egyik kategóriájától az IMSA

Kisebb szériák

A GT-kategóriák komoly csökkentést kaptak, az egyik önálló hétvégéjük, a Lime Rock Park került ki a versenynaptárból, másrészt a két utcai versenyen (Long Beach, Detroit) csak egy-egy géposztály indul majd.

A másodlagos bajnokságnak számító Pilot Challenge (GT4-es és TCR kategóriával) szintén kap egy saját hétvégét, méghozzá Mid-Ohióban. A pálya idén kikerült a körforgásból, azonban így még továbbra is versenyhelyszín ebben a sorozatban is.

Az LMP3-as autókat pedig továbbra is versenyeztető Prototype Challenge pedig az IndyCar szezonnyitóján lesz vendég, St. Petersburgben, az IMSA sorozatai közül egyetlenként.