Bár arra törekedtek, hogy minél kevesebb legyen az ütközés az európai sportautó versenyekkel, mégsem sikerült ehhez tartania magát az IMSA szervezőinek.
Egyre nagyobb az átjárás az Endirance Világbajnokság (WEC) és az IMSA sportautó bajnoksága között. Idén főleg a Cadillac élt a lehetőséggel, hogy autóikat átutaztatva az óceánon a másik sorozatban is részt vegyenek.
Az európai pályákra szánt kék színű kasztni (amely a 2-es vagy 02-es számot viselte) részt vett a Daytonai 24 óráson, mielőtt elindult volna az Óvilágba, míg az amerikaiak sárga autója, két versenyen is részt vett a világbajnokságon. Le Mans-ban ráadásul egy harmadik autó (piros) is csatlakozott hozzájuk a legendás viadalra.
Az IMSA azonban Road Americán már most bejelentette jövő évi naptárát, ami nem jó hírrel szolgált azoknak a gyártóknak, akik továbbra is szeretnék hasonlóan utaztatni autóikat a két sorozat között.
Long Beach ütközik majd az Imolai 6 órással, és a mosporti hétvége a Sao Paulo WEC-versenyével, de ami még ennál is fontosabb, a Le Mans-i felkészülésre használt Spái verseny is kapott egy riválist a tengerentúlon (Laguna Seca).
Ez pedig a Le Mans-i tervekre is hatással lehet, ugyan az Acurán kívül mindegyik másik márka indul a WEC-ben is, így nem kell előre megmérettetniük az európai versenybírák előtt, a japán márka autóinak ezzel még nehezebb lesz elintézni, hogy részt vehessenek az év legnagyobb sportautós versenyén.
# | Dátum | Verseny | Kategóriák* |
– | 01.21. | Roar before the 24 | ⚫🔵🔴🟢🟡🟣 |
1. | 01.28. | 🇺🇸 Daytonai 24 órás (EC) | ⚫🔵🔴🟢🟡 |
– | 03.10. | 🇺🇸 St. Petersburg | 🟣 |
2. | 03.16. | 🇺🇸 Sebringi 12 órás (EC) | ⚫🔵🔴🟢🟡 |
3. | 04.20. | 🇺🇸 Long Beach | ⚫🟢 |
4. | 05.12. | 🇺🇸 Laguna Seca | ⚫🔴🟢🟡 |
5. | 06.01. | 🇺🇸 Detroit | ⚫🔴 |
– | 06.09. | 🇺🇸 Mid-Ohio | 🟡🟣 |
6. | 06.30. | 🇺🇸 Watkins Glen (EC) | ⚫🔵🔴🟢🟡 |
7. | 07.14. | 🇨🇦 Mosport | 🔵🔴🟢🟡🟣 |
8. | 08.04. | 🇺🇸 Road America | ⚫🔵🔴🟢🟡 |
9. | 08.25. | 🇺🇸 Virginia | 🔴🟢🟡🟣 |
10. | 09.22. | 🇺🇸 Indianapolis (EC) | ⚫🔵🔴🟢🟡 |
11. | 10.12. | 🇺🇸 Road Atlanta (EC) | ⚫🔵🔴🟢🟡🟣 |
*⚫GTP, 🔵LMP2, 🔴GTD Pro, 🟢GTD, 🟡Pilot Challenge, 🟣Prototype Challenge, (EC) Endurance Cup
Teljesül Penske kívánsága
A legnagyobb változás minden bizonnyal az indianapolisi verseny jelenti majd a csapatoknak, ugyanis az idén visszatérő pálya (ami 2023-ban még sprintfutamnak ad otthont) 6 órás hosszával az Endurance Cup része lesz. Így öt hosszútávú verseny is lesz, szemben az idei néggyel.
A pálya tulajdonosa, Roger Penske már korábban jelezte a szándékát, miszerint szívesen látna sportautókat is vendégül az IndyCar és a NASCAR mellett. Miután azonban a WEC Austint nevezte ki az amerikai forduló új helyszínéül, világbajnoki fordulóra még nem kerül sor a Brickyardon.
Egy lemaradó, ám mégis fontos visszatérő
Detroit mindig is fontos marad az amerikai autóipar szempontjából a General Motors székhelye miatt, a korábbi években ennek megfelelően az IndyCar és az IMSA közös, utcai pályán tartott hétvégéje öregbítette a város motorsportos hírnevét.
Miután a verseny új helyszínre költözött a Belle Isle-ról, az IMSA csak egyik betétfutamával látogatott el első évben a pályára, de 2024-ben érkezik majd a GTP kategória teljes armadája.
Követik az európai trendet?
A WEC-ben a Hypercar kategória előretörésével nem maradt helye az LMP2-es kategóriának, kivéve Le Mans-ban. Ehelyett a P2 az Európai Le Mans Sorozat (ELMS) zászlóshajója lesz továbbra is, talán most még több hangsúllyal.
Az IMSA-ban kiszorult az LMP3-as géposztály, és bár nem csökkent a P2-es versenyek száma, mindössze két hétvégén lesznek ott, ami nem része a fontosabb (Endurance Cup) fordulóknak. Igaz, ezek közül az egyiknél főszerepbe kerülnek majd, ugyanis Mosportba nem fog ellátogatni a GTP, így az LMP2-es prototípusok lesznek a leggyorsabbak a bajnokság egyetlen kanadai pályáján.
Sokak álma válik valóra: megszabadul egyik kategóriájától az IMSA
Kisebb szériák
A GT-kategóriák komoly csökkentést kaptak, az egyik önálló hétvégéjük, a Lime Rock Park került ki a versenynaptárból, másrészt a két utcai versenyen (Long Beach, Detroit) csak egy-egy géposztály indul majd.
A másodlagos bajnokságnak számító Pilot Challenge (GT4-es és TCR kategóriával) szintén kap egy saját hétvégét, méghozzá Mid-Ohióban. A pálya idén kikerült a körforgásból, azonban így még továbbra is versenyhelyszín ebben a sorozatban is.
Az LMP3-as autókat pedig továbbra is versenyeztető Prototype Challenge pedig az IndyCar szezonnyitóján lesz vendég, St. Petersburgben, az IMSA sorozatai közül egyetlenként.