back to top
vasárnap, december 22, 2024

Keményen nekiment a Glickenhaus alapítója az IMSA vezetőinek

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az Endurance Világbajnokság (WEC) egyik Hypercar márkája, az amerikai Glickenhaus nyitott arra, hogy ügyfélcsapatokkal az IMSA-ban is indítson hypercart.

- Reklám -

Ugyan az amerikai csapat futamgyőzelmet még nem szerzett két év alatt, egyik elsőként csatlakoztak a kategóriához. Elmondásuk szerint sokan vennének tőlük versenyautót Amerikában, így arra kérik a sorozat (IMSA) vezetőit, ne állják útját egy hazai márka érkezésének.

- Reklám -

A szóban forgó szabály csak olyan gyártóknak engedné meg az indulást, akik már legyártottak 2500 utcai autót, amit a Glickenhaus – új sportautó márkaként – még nem teljesített.

„Nagy az érdeklődés mind a 004C (a GT3-as autó), mind Hypercar iránt. Sok emberrel beszélünk ezügyben.” jelentette ki az alapító Jim Glickenhaus.

- Reklám -

„De el kell döntenünk, mi legyen az IMSA-val, mert néhány potenciális ügyfelünk ott akar versenyezni. Ha nem engedik meg nekünk, hogy versenyezzünk, azonnal bíróságra visszük az ügyet. Onnan visszakoznak majd, nem hinném, hogy ilyen hülyék.

Arról van szó, hogy olcsóbban adnánk az autónkat, mint a Porsche az LMDh-ját. Így ez nyílt diszkrimináció lenne az ügyfeleinkkel szemben. Arra köteleznék őket, hogy drágábban vegyenek autót egy nagyobb gyártótól, minthogy olcsóbban egy kisebbtől. Ez pedig illegális. Ha az IMSA-ba akarunk menni, akkor versenyezni fogunk ott is.”

Glickenhaus szerint egy amerikai csapat jól mutatna az új éra rajtrácsán, és reméli, hogy az IMSA vezetői is így vannak ezzel.

„Jogi útra léphetünk a verseny előtt egy nappal, és egy végzéssel megakadályozhatjuk a futamot. De akár 5 perccel előtte is megtehetjük.

De nem gondolom, hogy erre sor kerülne, és nem hinném, hogy beperelnénk őket. De hihetetlen. Miért nem akarnak, egy amerikai csapatot amerikai autóval, ami jelenleg a Toyota előtt áll a bajnokságban?” – tette fel a kérdést.

Mindenesetre érdemes megjegyezni a kis túlzást, hiszen a Toyota mindkét autója kiesett egyszer az eddigi két WEC versenyen, míg a Glickenhaus célba ért.

„Egy egyesült államokbeli cég vagyunk. Tavaly 120 millió interakciónk volt a közösségi médiában, idén több, mint 200 millió lesz. Vannak szurkolóink, rengeteg. Akkor miért nem akarja az IMSA, hogy versenyezzünk?

Úgy gondolom, amint az első emberük rájön, mi történik, ez a helyzet meg fog szűnni. De amíg nem nyitották meg a nevezést a következő szezonra, semmit sem tehetünk. Persze tehetnénk, de ez a határidőnk. Ha nevezünk, és visszautasítják, akkor fogunk bírósághoz fordulni.”