A GTD Pro specifikációban a Chevrolet Corvette C8.R legnagyobb változásai az ABS és a Michelin abroncsokra való áttérés – mondja Jordan Taylor.
Taylor, aki az Egyesült Állomok egyik legjobb sportautó versenyzője, szabadidejében leginkább alteregóját, Rodney Sandstormot népszerűsíti.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A 30 éves gyári pilóta azonban a versenyzést ugyanolyan komolyan veszi, mint Rodney Sandstorm népszerűsítését, így nem csoda, hogy 2021-ben megnyerték a Daytona 24 órást.
Idén azonban nagy változás áll be, hiszen a GTLM kategória megszűnésével eltűntek a GTE autók, és megérkezett a GT3-as osztály.
A csapat a tavaly győztes C8.R átalakított verzióját fogja használni idén, és jövőre is, 2024-ben pedig érkezik majd a Z06 GT3.R.
„Rengeteg apró részlet van, amit az IMSA utasítására változtatnunk kell, hogy közelebb hozzuk teljesítményben a C8.R-t” – magyarázta Jordan Taylor.
„Az autót nem erre az osztályra tervezték, így megpróbálják a lehető legkiegyenlítettebbé tenni a kategóriát.”
Taylor elmondta, mi lesz a legnehezebb aspektus, az új autó megtanulásánál.
„Meg kell értenünk az abroncsok működését. Eddig specifikus, csak nekünk kifejlesztett gumikat kaptunk a Michelintől, idén viszont már egy mindenki által használt típust kell feltennünk majd az autóra.”
„Az ABS a másik dolog, aminek ki kell tapasztalnunk a működését. Jó, hogy a csapatunk tagja Nicky Catsburg, akinek rengeteg GT3-as tapasztalata van, aki segíthet ennek a rendszernek a kisajátításában” – jelentette ki Taylor.
A Corvette Racing tehát nagy feladat előtt áll, hiszen eddig mindössze két napot teszteltek az új autóval – a Virginia International Speedwayen. Ennek ellenére Jordan Taylor nem aggódik.
„Biztos vagyok benne, hogy a Corvette Racing srácai tanulmányozták az összes adatot, és elvégezték a szükséges fejlesztéseiket.”
„A szimulátorban más versenyzők is fejlesztették azokat az elemeket, amelyeken akkor dolgoztunk. Úgy gondolom, hogy Daytonára jó csomagunk lesz.”