péntek, február 23, 2024

Ismét változik a Corvette és a BMW BoP-ja Long Beach-re

Dátum:

Megosztás:

A Corvette C8.R GTD súlynövekedéssel és teljesítménycsökkentéssel készül Long Beach-re, és a BMW sem örülhet.

- Reklám -

A Chevrolet Corvette C8.R GTD és a BMW M4 GT3 is azon GTD-specifikus autók között van, amelyeket a jövő hétvégi Acura Grand Prix of Long Beach előtt a Balance of Performance módosításokkal érintettek.

- Reklám -

Az IMSA legfrissebb technikai közleményében megerősítették, hogy a Sebringi 12 óráson a GTD Pro osztályban győztes Corvette 10 kg többletsúlyt, 0,4 mm-rel kisebb légszűkítőt – ami 8,3 lóerő csökkenést jelent -, valamint 4 literrel kisebb üzemanyag-kapacitást kapott.

Az új, 2022-re tervezett BMW-nél eközben 17 lóerővel csökken a teljesítmény, de ezt némileg ellensúlyozza a 20 kilogrammal csökkentett minimális tömeg és a teljesítménycsökkentéssel egyidejűleg 8 literrel csökkentett üzemanyag-kapacitás.

- Reklám -

A GTD Pro és GTD további módosításai közé tartozik a Porsche 911 GT3 R 2 mm-rel megnövelt légszűkítője, ami nagyjából 5 lóerőnyi teljesítménynövekedést jelent, míg az Acura NSX GT3 Evo22 8,3 lóerő körüli turbóerősítést kap.

Emellett a McLaren 720S GT3 minimális súlya 15 kilogrammal csökkent.

Az üzemanyag-kapacitás kiigazítása is megtörtént a sorozatgyártású Acura, Porsche és McLarenek esetében.

A DPi osztályban is történt BoP változás: az Acura ARX-05 10 kg-os minimális súlycsökkentést kapott, így 920 kg-ra csökkent a súlya, míg a Cadillac DPi-V.R-é maradt 945 kg.

A tavalyi év óta ez az első változás a királykategóriában.

Jordan Taylor kíváncsian várja, mire lesz képes az ABS-es Corvette

A Corvette Racing ásza, Jordan Taylor szerint a GTD/GT3-as autókon engedélyezett blokkolásgátló maximalizálása kihívássá teszi a Long Beach-i versenyt, de azt mondja, hogy a rendszer nagy segítség lesz.

Ez lesz az első alkalom, hogy ABS-szel felszerelt autóval versenyzek itt, így újdonság lesz. Megpróbálom majd megérteni, hogyan lehet maximalizálni ezt a fékezési zónák némelyikében, és a bizalom az autóban nagy szerepet fog játszani.

A sebringi hétvégén jó fejlesztéseket hajtottunk végre, hogy segítsük a kölcsönhatást, de érdekes hétvége lesz. Sokat kell dolgoznunk, hogy a csúcson maradjunk.

Az ABS szerinte a kopott gumiabroncsokon való küzdelemben is segít a riválisok elleni védekezésben.

Eléggé új vagyok a GT3 világában” – mondta a Corvette Racing versenyzője. „Sebringben az első stintemben tönkrementek a gumijaim, és úgy éreztem, hogy két másodperccel lassabb voltam mindenkinél, és mégis képes voltam magam mögött tartani a Lamborghinit.

Azt hiszem, az ABS segít ebben. Még ha egy kicsit le is maradsz a tempóról, vagy küszködsz a gumikkal, ez az eszköz valahogy segít abban a helyzetben.