Elképesztően szorosan alakult az újjáélesztett GTP kategória első szezonja, és emiatt szinte az összes, teljes szezonos autó képben van még a bajnoki címért a szezonzáró előtt.
Az eddigi nyolc fordulóban, mind a négy gyártó tudott győzedelmeskedni, és a futamról-futamra változó erőviszonyok miatt kiegyenlített maradt a bajnoki csata, és még hét autó maradt az első és utolsó hely közötti 151 ponton belül a 10 órás Petit Le Mans előtt.
# | Pilóta | Márka | Pont | ||
1.
|
31
|
🇧🇷 Pipo Derani |
Cadillac
|
2460 | – |
🇬🇧 Alexander Sims | 2460 | – | |||
2.
|
10
|
🇵🇹 Albuquerque |
Acura
|
2457 | -3 |
🇺🇸 Ricky Taylor | 2457 | -3 | |||
3.
|
6
|
🇬🇧 Nick Tandy |
Porsche
|
2455 | -5 |
🇫🇷 Mathieu Jaminet | 2455 | -5 | |||
4.
|
25
|
🇺🇸 Connor de Phillippi |
BMW
|
2422 | -38 |
🇬🇧 Nick Yelloly | 2422 | -38 | |||
5.
|
7
|
🇦🇺 Matt Campbell |
Porsche
|
2387 | -73 |
🇧🇷 Felipe Nasr | 2387 | -73 | |||
6.
|
60
|
🇬🇧 Tom Blomqvist |
Acura
|
2333 | -127 |
🇺🇸 Colin Braun | 2333 | -127 | |||
7.
|
01
|
🇫🇷 Sébastien Bourdais |
Cadillac
|
2321 | -139 |
🇿🇦 Renger van der Zande | 2321 | -139 | |||
8.
|
24
|
🇦🇹 Philipp Eng |
BMW
|
2081 | -379 |
🇧🇷 Augusto Farfus | 2081 | -379 |
A pontverseny élén álló Pipo Derani (#31 Cadillac) kiemelte, rendkívül kaotikusan alakultak az eddigi versenyek.
„Mindenkinek őrült szezonja volt. Őszintén ez a következetlenség vezetett oda, hogy most ennyien vagyunk 5 ponton belül. Az IMSA és a szurkolók talán nem álmodhattak volna többet, így a GTP-éra kezdetén. Szerintem mindenki úgy érzi, hogy sokat hagytunk benne esetenként. Nyertünk egy olyan versenyt, amit nem nekünk kellett volna [utalt a sebringi kaotikus fináléra], aztán hibák miatt két vagy három futamgyőzelmet is elvesztettünk” – emelte ki a sportscar365-nek az Action Express Racing brazil pilótája.
„A többiek is valószínűleg elmondhatják ezt magukról, ami elképesztő, hiszen ismerjük, milyen szintet képviselnek a csapatok és a gyártók is. Szóval az, hogy 5 ponton belül érkezünk meg az utolsó futamra, az hihetetlen. Az pedig, hogy négy gyártó küzd a bajnoki címért, fantasztikus.”
Ricky Taylor (#10, Acura), három pontra a vezető helytől, már többször küzdött Deranival a bajnokságért, így készen áll a harcra.
„Nem is lehetne drámaibb a végjáték. Üdítő, hogy nemcsak egy másik autó van, akire figyelni kell, és akiket meg kell verni, hanem egyszerre sokan leszünk a csatában. Úgy megyünk neki, hogy meg akarjuk nyerni a versenyt, mert valószínűleg a bajnokságot is az nyeri, aki első lesz.
A 6-os autó [Porsche] jó tempót diktál, amikor hűvösebb az idő, és teszteltek is Road Atlantában. A 31-es” – csatolt vissza Taylor Deranihoz – „nagyon jó a hosszútávú versenyeken, a BMW pedig mindenhol kiegyensúlyozott, és onnan mutatnak jobb tempót esetenként. Amolyan régimódi, győzelemért zajló csata lesz.”
Porsche valóban tesztelt Road Atlantán, és ki is jelentették, hogy nem szólnak bele csapatutasítással majd két autójuk küzdelmeibe.