péntek, április 26, 2024

Eső nincs az időjárás-előrejelzésben, de cidrizni fog a mezőny Daytonában

Dátum:

Megosztás:

Az esőt illetően a mezőny szerencséjére nem lesz különösebben bonyolult daytonai 24 órás, a tiszta időjárás viszont hideget hozhat magával.

- Reklám -

A legtöbb versenyző és csapat a kétnapos, többnyire nedves időjárás után megkönnyebbült, hogy az előrejelzés szerint versenyen részben felhős, részben napos idő várható. Emiatt viszont talán minden idők leghidegebb versenyére készülhet a mezőny.

- Reklám -

A verseny legmagasabb hőmérséklete körülbelül 9 Celsius-fok lesz a kockás zászló idején. A legalacsonyabb hőmérséklet reggel 7 óra körül fagypont alá süllyed. A csapatok és a versenyzők melegen tartásával kapcsolatos aggodalmak mellett a legnagyobb gondot a gumiabroncsok jelentik. A biztonsággal kapcsolatban viszont nem kell aggódni.

A jelenlegi időjárás-előrejelzések mellett is bízunk abban, hogy a gumik működni fognak” – mondta Hans Emmel, a Michelin WeatherTech SportsCar Championship vezetője. „Nyilvánvaló, hogy egy kicsit tovább tarthat a bemelegedésük. Hiszen a versenyzők hideg gumikon jönnek ki a boxból. Bizonyára sok csapat fog úgy dönteni, hogy amikor és ahol csak lehet, dupla etapot választ, hogy a versenyzőket újra meleg gumikon engedjék ki. Vagy esetleg két gumit cserélnek, és a másik kettőt nem cserélik, hogy legyen némi meleg a gumikban, amikor elhagyják a boxutcát, és áthaladnak a pálya belső szakaszán.

- Reklám -

A Michelin nagyobb gondja a gumikkal kapcsolatban, jegyzi meg Emmel, a gumik felszerelése. Ez problémás lehet, ha túl hideg lesz.

Fagypont alatti hőmérséklet esetére tettünk néhány intézkedést, hogy biztosítsuk a megfelelő hőmérsékletet a gumik felszerelése közben. Ez az a pont, ahol a hőmérséklet problémássá válhat számunkra. Ezért néhány területet lezártunk és felmelegítettünk, hogy amikor a gumik kijönnek a teherautóból, a szerelés ne legyen probléma. Ez ilyenkor az éjszaka közepén olyan lesz, mint egy futószalag, a csapatok visszahozzák a gumikat, új gumik kerülnek fel” – mondta.

Hosszadalmas feladat lesz

Több versenyző szerint egy kör nagy része kelleni fog ahhoz, hogy a gumik legalább többé-kevésbé használhatóak legyenek. Kategóriától és autótól függően pedig akár három vagy négy kör is, hogy teljesen felmelegedjenek. Emiatt valószínűleg több egyautós incidens is történhet kivezető körökön. A versenyzőknek emellett tisztában kell lenniük azzal, hogy a körülöttük lévő autók esetleg éppen hideg gumikkal jöttek ki a boxból.

Hatalmas lesz a sebességkülönbség a kivezető körön lévő és a már tempót futó autók között” – magyarázta az 5. számú JDC-Miller Motorsport Cadillacet vezető Tristan Vautier. „Úgy értem, még egy GTD autó is gyorsabb lehet az éppen a bokszutcából kifelé jövő DPi-autónál, amin mondjuk négy friss gumi van. Szóval mindezekben a helyzetekben ki leszel szolgáltatva. Ha pedig utolérsz te, mint DPi-versenyző egy LMP3-as vagy GTD-s autót hideg gumikon és benne egy tapasztalatlan pilótával, az is nagyon nehéz lesz. Rengeteg meredek pillanat lesz.