Hasonlóan a tavalyi évhez, az utolsó pillanatig volt izgalom a Daytonai 24 óráson, amin most először mérettettek meg az új GTP kategória autói.
Elsőként Pipo Derani (#31 Cadillac) és Nick Tandy (#6 Porsche) akadtak össze a GTP kategóriában, és bár mindkét autó elhagyta a pályát, a bukótérből vissza tudtak térni a versenybe.
Nem úgy, mint a mezőny sereghajtójának számító BMW, akik már az első órában elvesztettek egy autót a hibrid rendszer hibája miatt. Nem sokkal később az egyik Porsche is lelassult, Nasr (#7 Porsche) azonban újra tudta indítani az autót, így visszatérhetett a GTP mezőny végére. 6 óra elteltével azonban ki kellett állniuk a boxba, és közel fél órát veszítettek akkumulátorcsere miatt.
Éjszaka
Az első nagyobb éjszakai dráma az LMP2-es kategória vezető autóját (#11 TDS) érintette, Steven Thomast egy GT autó nemes egyszerűséggel kilökte a sikánban, és a falban kötött ki. Az újraindítást követően pedig az addig domináló 60-as Acura (Castroneves) pördült meg a 31-es Cadillac-kel (Derani) való küzdelem közben.
A sötétben előbb a Porsche, majd a Cadillac éledt fel, többször is változott a vezető személye az etapok alatt. Féltávnál látványosan gyulladt ki az Indy NXT pilóta, Danial Frost alatt az LMP3-as autó, ezt követően a sárga alatt mindkét Acura hosszabb olajcserére kényszerült.
Főleg a 10-es Wayne Taylor Racing autó esett vissza, ők három kört kaptak, majd a 15. óránál a 60-as autó is tartott egy alaposabb karbantartást, de ők megúszták körhátrány nélkül. A 31-es Cadillac közben a garázsba húzódott vissza váltócserére, így a 7-es Porsche környékére estek vissza több, mint 15 kör hátrányba.
Kezdett kirajzolódni a kép, hogy a 60-as Acura egy elnyújtott stratégiával próbálkozik a két Ganassi Cadillac (01 & 02) és a 6-os Porsche ellen. Utóbbi Nick Tandy kezei között megpördült, aminek egy be nem tervezett kiállás és négyszeres körhátrány lett a vége.
Reggel
Hiába a másfajta stratégia, a napfelkelte előtt kirajzolódott a kép, hogy a 01-es Cadillac vette át a vezetést, a 10-es Acura pedig feljött a negyedik helyre, az élmezőnyben maradt BMW elé.
A napfénnyel a Acura formája mellett visszatérték a Porsche problémái, ezúttal a 6-os autót súlytotta több gond, így visszaestek szintén győzelemért nem küzdő csapattársaik mögé.
Már 40 másodperc is volt a Cadillac előnye, azonban a 21. óra végére megfordult a kép, egy sárgát használt ki a 60-as autó, és tért vissza az élre. A verseny végéig már nem is engedték ki a helyet a kezeik közül, így a Meyer Shank Racing Acurája sorozatban másodjára nyert, Castroneves pedig már harmadik éve hódította el a győzelmet.
Az Acura kettős győzelmet könyvelhetett el, míg a Cadillacnak be kellett érnie a harmadik hellyel. Szerencséjükre a gyári alakulat IMSA autója érte el az eredmény, nem az ezentúl világbajnokságin induló legénység.
Az LMP2-es osztályban az utolsó pillanatig kiélezett volt a küzdelem, a Proton Competition (#55) ugyanis egyszerre kezdte meg az utolsó kört a verseny második felét vezető 04-es Esteban Gutiérrez fémjelezte Crowdstrike prototípusával. Bár az első kanyarban nem sikerült az előzés, szélárnyékkal éppen egymás mellé ért a két autó a célegyenesre, és végül 24 óra után mindössze 16 ezreddel (!!!) nyert az 55-ös autó.
Az LMP3-ban pont ennek az ellentéte történt meg, 12 körrel nyert, a 17-es AWA Duqueine, miután ők ütköztek a legkevesebb problémába a verseny során.
A GT kategóriák küzdelmét ismét az amatőrök nyerték, megérdemelt kettős Aston siker született a GTD_ben, míg a profiknál végül a WeatherTech Mercedese kerekedett felül az egész versenyen keresztülhúzódó csatában a 3-as Corvette és a 14-es Lexus felett.
Előbbiek a tavalyi baki után különösen nagyot léptek előre, végig az élmezőnyben tudtak küzdeni, idén azonban nem ők, hanem a Porsche volt a BoP „kedvezményezettje”.
A GTP kategória eredménye:
# | Csapat | Pilóták | Márka | |
1.
|
60
|
🇬🇧 Blomqvist |
Meyer Shank
Racing |
Acura
|
🇺🇸 Braun | ||||
🇧🇷 Castroneves | ||||
🇫🇷 Pagenaud | ||||
2.
|
10
|
🇵🇹 Albuquerque |
Wayne Taylor
Racing |
Acura
|
🇺🇸 R.Taylor | ||||
🇨🇭 Délétraz | ||||
🇳🇿 Hartley | ||||
3.
|
01
|
🇫🇷 Bourdais |
Chip Ganassi
Racing |
Cadillac
|
🇳🇱 van der Zande | ||||
🇳🇿 Dixon | ||||
4.
|
02
|
🇳🇿 Bamber |
Chip Ganassi
Racing |
Cadillac
|
🇬🇧 Lynn | ||||
🇬🇧 Westbrook | ||||
5.
|
31
|
🇧🇷 Derani |
Action Express
Racing |
Cadillac
|
🇬🇧 Sims | ||||
🇬🇧 Aitken | ||||
6.
|
24
|
🇦🇹 Eng |
Rahal Letterman
Lanigan Racing |
BMW
|
🇧🇷 Farfus | ||||
🇩🇪 Wittmann | ||||
🇺🇸 Herta | ||||
14.
|
7
|
🇦🇺 Campbell |
Porsche Penske
Motorsport |
Porsche
|
🇧🇷 Nasr | ||||
🇩🇰 Chistensen | ||||
42.
|
6
|
🇬🇧 Tandy |
Porsche Penske
Motorsport |
Porsche
|
🇫🇷 Jaminet | ||||
🇺🇸 Cameron | ||||
48.
|
25
|
🇺🇸 De Phillippi |
Rahal Letterman
Lanigan Racing |
BMW
|
🇬🇧 Yelloly | ||||
🇿🇦 S.van der Linde | ||||
🇺🇸 Herta |
További kategóriagyőztesek:
# | Csapat | Pilóták | Márka | Kat. | |
7.
|
55
|
🇦🇺 Allen |
Proton
Competition |
ORECA
|
LMP2
|
🇮🇹 Bruni | |||||
🇺🇸 Poordad | |||||
🇮🇹 Pizzi | |||||
15.
|
17
|
🇨🇦 Mantella |
AWA
|
Duqueine
|
LMP3
|
🇬🇧 Boyd | |||||
🇦🇷 Varrone | |||||
🇺🇸 Merrill | |||||
16.
|
27
|
🇨🇦 de Angelis |
Heart of Racing
Team |
Aston
Martin |
GTD
|
🇩🇰 Sorensen | |||||
🇬🇧 Turner | |||||
🇬🇧 James | |||||
17.
|
79
|
🇪🇸 Juncadella |
WeatherTech
Racing |
Mercedes
|
GTD
Pro |
🇫🇷 Gounon | |||||
🇩🇪 Engel | |||||
🇺🇸 MacNeil |