A jövő hétvégén rendezik a 24 órás versenyt Daytonában, amelynek az 1976-os kiírása egy nagyon furcsa okból vált emlékezetessé és lényegében csak 20 órássá. A logisztikai hiba miatt a győztes páros autója majdnem tönkrement.
Miután az 1974-es versenyt törölték az eredeti formájában a világpolitikai helyzet miatt, az üzemanyag ismét központi téma lett a két évvel későbbi futamon, ám ekkor teljesen más okból. Ekkor már nem volt hiány belőle és a megszokott távot írták ki Daytonában, ahol az addigi legnagyobb létszámú, 72 autós mezőny gyűlt össze a 24 órás megmérettetésre, miután hozzácsaptak egy vadonatúj kategóriát a kiöregedő specifikációjú NASCAR-kocsiknak.
Az első 15 órában különösebb fennakadás nem történt, reggelre a Peter Gregg-Brian Redman páros 17 körös előnyt épített fel a BMW-vel, jó úton haladtak, hogy kettő, illetve egy korábbi daytonai sikerük mellé egy újabbat jegyezzenek fel, először közösen.
Reggel 9-kor azonban egy furcsa probléma jelentkezett az autójukon a bokszkiállásnál, kimaradt a gyújtása, aztán leállt. Redman csak úgy tudta újra mozgásra bírni a kocsit, hogy néhány néző adott neki egy aksit és kábelt, és a bebikázás után nagy nehezen visszakocogott a depóba.
Ez így önmagában nem keltett különösebb feltűnést, elő szokott fordulni, hogy az élen álló autó megmakacsolja magát. Az már annál inkább, hogy a következő egy órában sorra álltak le az autók hasonló okból, ugyanúgy a tankolás után. Az első tíz helyezettből kilencet érintett a probléma.
A rejtélyes hiba okát hamar megtalálta a BMW gárdája: a frissen a tankba töltött dízel vizet tartalmazott, ami, mint kiderült, a teljes mezőnyt kiszolgáló tartálykocsiban vegyült az üzemanyaghoz. Az IMSA (az észak-amerikai autósportok felügyelő szervezete) piros zászlós megszakítást rendelt el a tragikomikus események hatására, és a helyszínre rendelt Jacksonville-ből egy vadonatúj tartálykocsit.
A kivételes helyzetre való tekintettel a megszakítás alatt el lehetett végezni a szükséges javításokat a versenyautókon, már amelyik menthető volt: bizonyos motortípusokat teljesen tönkretett a beszivárgó víz. Szabotázsra utaló körülmény nem merült fel, a tartálykocsiban a víz valószínűleg véletlenül maradt benne.
A rendezők úgy döntöttek, a versenyórát visszaállítják 9 óra 1 percre, onnan folytatták a viadalt. Az újraindítást követően Gregg és Redman hat működő henger helyett öttel, de újabb probléma nélkül megszerezte a győzelmet. A leintés az eredeti időpontban történt, így négy óra üresen pergett le (a megszakítás három órája és az értékelésből kivont 9 és 10 óra közötti időszak), így a végeredményben 20 órányi vezetés szerepelt a győztes páros neve mellett.
A cikk forrásaként az IMSA 1969-1989 könyv Racingarchives.com-on publikált leiratát és a Sports Illustrated Vault cikkét használtuk fel.