péntek, április 26, 2024

Grosjean ezt várja legjobban a Daytonában

Dátum:

Megosztás:

Romain Grosjean már korábbi tapasztalattal rendelkezik az endurance versenyekről, így nem teljesen újoncként vesz részt a Daytonai 24 óráson.

- Reklám -

A francia IndyCar-pilóta már egy fél szezont lehúzott a 2010-es FIA GT1-es Világbajnokságon, és futamgyőzelmet is szerzett. Utána azonban jött GP2-es visszatérési lehetőség, az F1 és végül az IndyCar.

- Reklám -

„Ez [az endurance] mindenképpen olyasmi, amihez vissza akartam térni. Főleg a COVID után, amikor a virtuális Le Mans-i 24 órást otthon teljesítettem.” árulta el az esport csapattal is rendelkező Grosjean.

„Annyira élveztem, hogy megoszthatom másokkal is a vezetést, hogy akartam valamit tenni ezügyben. 2021-ben rájöttem, hogy bár nagyon élvezem az Egyesült Államokat, még Daytonát is megakartam próbálni. Sajnos éppen 2022 elején költöztem éppen át, úgyhogy akkor még nem jött össze.”

- Reklám -

Mostani karrierje mellett Grosjean a Praga fejlesztőpilótája, és nemrég leszerződött a Lamborghini sportautó programjába is. Hiába indul az LMDh (Hypercar) autó útja csak jövőre, a francia már most volánhoz ül, ugyanis a Daytonai 24 óráson (melynek időmérőjét már most hétvégén rendezik) egy GT3-as autóval rajthoz áll.

#63: Iron Lynx, Lamborghini Huracan GT3 EVO2, GTD PRO: Jordan Pepper, Romain Grosjean, Mirko Bortolotti, Andrea Caldarelli
Grosjeanék autója a Roar hétvégéjén, csapattársai Andrea Caldarelli és Mirko Bortolotti már kétszeres győztesek – Fotó: Jake Galstad/LAT Images/Courtesy of IMSA

„A kevés lehetőségem közül a Lamborghini mindenképpen a legjobb volt. Őket képviselni egyrészt nagyon különleges, másrészt az LMDh projekt is érdekes lesz. De most, egyelőre az is nagyszerű élmény, hogy beülhetek a GT3-ba, és megtanulom, miről szól az endurance.”

„Ahogy felnősz, mindig a sebesség a legfontosabb, és hogy legyőzz mindenkit. De ahogy többet tapasztalsz, úgy kevesebbet kell bizonyítanod. Így jön a képbe, hogy másokkal is meg akarod osztani. Jó nem egyedül lenni az autóban, és a csapat részének lenni a jó és rossz napokon is.”