Earl Bamber kétszer is nagyot hibázott, tempója mégis ellenállhatatlan volt, így a Chip Ganassi Racing 02-es autója nyerte a Sebringi 12 órást.
A Bamber 6,471 másodperccel előzte meg a Tristan Vautier által vezetett 5-ös számú, címvédő JDC-Miller Motorsports Cadillacjét.
Bamber, aki közel 30 másodperces előnnyel vezetett, egy áthajtásos büntetést kapott egy pályán történő incidensért, miután a sötétben ütközött Kuno Wittmer 13-as számú AWA Duqueine D08 Nissanjával.
Westbrook mögé kerülve Bamber 58 perccel a vége előtt megelőzte az angolt, hogy visszavegye a vezetést, ám pillanatokkal később megpördült, miután érintkezett Simon Mann 21-es rajtszámú AF Corse Ferrari 488 Evo 2020-ával.
Az ex-Porsche gyári pilóta ezután egy második hajrát indított, és ismét átvette a vezetést Westbrooktól, ezúttal az Ulmann egyenesben, 45 perccel a vége előtt.
Bamber csapattársai, Alex Lynn és Neel Jani voltak. Utóbbi két héttel ezelőtt még nem is tudta, hogy itt fog versenyezni, hiszen ő vette át Kevin Magnussen helyét a csapatnál.
Pipo Derani a 31-es rajtszámú Action Express géppel biztosította be a Cadillac dobogót annak ellenére, hogy 2 óra 34 perccel a vége előtt összeütközött Stoffel Vandoorne 60-as számú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-ösével.
A brazil figyelmeztetést kapott az ütközésért, amely megrongálta a padlót a Daytonai 24 órás győztes versenyautóján.
Tom Blomqvist a sérült MSR versenyautót az ötödik helyre vezette, és az utolsó etapban kikapott Ricky Taylor 10-es számú Wayne Taylor Racing Acura DPi-jétől.
A Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi és Mike Rockenfeller alkotta 48-as számú, Ally által szponzorált Action Express Cadillac sokáig dobogós helyen állt, azonban hátraestek, amikor az autó bal első fékhiba miatt két órával a vége előtt meghibásodott.
Az autó a hatodik helyen végzett, öt körrel lemaradva a győztes 02-es Cadillac mögött.
A CGR testvércsapata, a pole pozíciót elfoglaló 01-es Cadillac már a rajtnál váltóproblémákkal küzdött, végül több, mint harminc körös hátrányban fejezték be a versenyt.
A PR1/Mathiasen megismételte 2021-es LMP2-es győzelmét Sebringben; Sean Creech nyerte az LMP3-as kategóriát
A PR1/Mathiasen Motorsports fölényes győzelmet aratott az LMP2-es kategóriában, Mikkel Jensen, Ben Keating és Scott Huffaker ugyanabban a felállásban ismételte meg az egy évvel ezelőtti győzelmet.
Második lett a 29-es Racing Team Nederland, a dobogó alsó fokára pedig az Era Motorsport Oreca csapata állhatott fel.
A Daytonai 24 órás LMP2-es osztály győztes No. 81-es DragonSpeed nevű versenyautó korán kiesett, miután Juan Pablo Montoya a harmadik órában balesetet szenvedett, miközben akkor még vezetett a versenyben.
Az LMP3-as osztályban a Sean Creech Motorsport triója nyerte a versenyt a Jr III Racing és a Tech Motorsport előtt.
2017 után újra Corvette győzelem Sebringben
A 3-as rajtszámú Chevrolet Corvette 4,4 másodperccel előzte meg a TR3 Racing Lamborghini Huracan GT3 Evo-val versenyző Mirko Bortolottit, ezzel megszerezve a GM gyári csapat első győzelmét az IMSA új GTD Pro kategóriájában.
Az alakulat a szombati futam során végig erős volt, és uralta az eseményeket, miután Catsburg négy és fél órával a vége előtt megelőzte a Pfaff Motorsports Porsche pilótáját, Matt Campbellt.
A Vasser Sullivan és a Pfaff is járt az élen a hetedik, illetve a nyolcadik órában lévő sárga zászlós periódusok miat, de a Corvette mindkét alkalommal visszavette a vezetést.
Vasser Sullivanék Lexusa az utolsó körig dobogós helyen volt, ekkor azonban eddig ismeretlen okokból lelassult – és leállt – a pályán, így a dobogóra a 97-es WeatherTech Racing Mercedes állhatott fel.
A BMW Team M RLL versenyképesebb volt mint Daytonában az új M4 GT3-mal. Ennek ellenére nem úgy sikerült a nap, ahogy azt a német gyártó elképzelte.
A 3. órában kiesett a 25-ös rajtszámú autó, majd a 24-es – a Corvette egyetlen igazi kihívója – is problémákba ütközött, azonban egy be nem tervezett kiállás miatt hátraestek, és végül csak negyedikek lettek.
Mindkét BMW versenyképes volt az első szakaszokon, de a 25-ös számú autó a harmadik órában kiesett, amikor a szervokormány meghibásodott.
A Philipp Eng, Marco Wittmann és Nick Yelloly által vezetett 24-es BMW tartósabban jelen volt az élen, és a második félidő nagy részében a második helyen haladt a győztes Corvette mögött, de néhány nem tervezett megállás miatt a végén a negyedik helyre szorult.
Izgalmas végjáték a GTD-ben is
A GTD kategóriában a Cetilar Racing megszerezte első IMSA GTD-osztálybeli győzelmét Antonio Fuoco vezérletével.
Dráma itt is volt; A Turner Motorsport, amely szinte végig az élen haladt, elvesztette még a valószínű dobogós helyezését is, amikor Bill Auberlen kénytelen volt kiszállni a 96-os BMW-ből, hogy ne sértse meg a vezetési idő szabályait.
Ez a nem tervezett boxlátogatás fél órával a vége előtt lehetővé tette a Gilbert Korthoff Motorsports Mercedes-AMG számára, hogy megszerezze a második helyet. A harmadik helyen az AF Corse végzett.
# | Csapat | Márka | Kat. | ||
1.
|
02
|
Chip Ganassi Racing | Cadillac |
DPi
|
|
🇳🇿 Bamber | 🇬🇧 Lynn | 🇨🇭 Jani | |||
2.
|
5
|
JDC-Miller Motorsports | Cadillac |
DPi
|
|
🇬🇧 Westbrook | 🇫🇷 Vautier | 🇫🇷 Duval | |||
3.
|
31
|
Whelen Engineering Racing | Cadillac |
DPi
|
|
🇧🇷 Derani | 🇺🇸 Nunez | 🇬🇧 Conway | |||
4.
|
10
|
Wayne Taylor Racing | Acura |
DPi
|
|
🇵🇹 Albuquerque | 🇺🇸 R.Taylor | 🇬🇧 Stevens | |||
5.
|
60
|
Meyer Shank Racing | Acura |
DPi
|
|
🇬🇧 Blomqvist | 🇬🇧 Jarvis | 🇧🇪 Vandoorne | |||
6.
|
48
|
Ally Cadillac Racing | Cadillac |
DPi
|
|
🇩🇪 Rockenfeller | 🇯🇵 Kobayashi | 🇦🇷 López | |||
7.
|
52
|
PR1/Mathiasen Motorsports | Oreca |
LMP2
|
|
🇺🇸 Keating | 🇩🇰 Jensen | 🇺🇸 Huffaker | |||
8.
|
29
|
Racing Team Nederland | Oreca |
LMP2
|
|
🇳🇱 van der Garde | 🇳🇱 van Eerd | 🇺🇸 Murry | |||
9.
|
18
|
Era Motorsport | Oreca |
LMP2
|
|
🇺🇸 Merriman | 🇬🇧 Dalziel | 🇬🇧 Tilley | |||
10.
|
11
|
PR1/Mathiasen Motorsports | Oreca |
LMP2
|
|
🇺🇸 Bomarito | 🇺🇸 Thomas | 🇺🇸 Pierson | |||
11.
|
22
|
United Autosports | Oreca |
LMP2
|
|
🇬🇧 Smith | 🇺🇸 McGuire | 🇬🇧 Tappy | |||
12.
|
20
|
High Class Racing | Oreca |
LMP2
|
|
🇩🇰 Fjordbach | 🇩🇰 Andersen | 🇨🇭 Scherer | |||
13.
|
33
|
Sean Creech Motorsports | Ligier |
LMP3
|
|
🇵🇹 Barbosa | 🇺🇸 Willsey | 🇩🇰 Jakobsen | |||
14.
|
30
|
Jr III Motorsports | Ligier |
LMP3
|
|
🇺🇸 Balogh | 🇺🇸 Dickerson | 🇨🇦 Grist | |||
15.
|
38
|
Performance Tech Motorsports | Ligier |
LMP3
|
|
🇺🇸 Goldburg | 🇸🇪 Lindh | 🇦🇺 Shields | |||
16.
|
3
|
Corvette Racing | Chevrolet |
GTD Pro
|
|
🇪🇸 García | 🇺🇸 J.Taylor | 🇳🇱 Catsburg | |||
17.
|
63
|
TR3 Racing | Lamborghini |
GTD Pro
|
|
🇮🇹 Bortolotti | 🇮🇹 Caldarelli | 🇮🇹 Mapelli | |||
18.
|
97
|
WeatherTech Racing | Mercedes |
GTD Pro
|
|
🇩🇪 Engel | 🇫🇷 Gounon | 🇺🇸 MacNeil | |||
19.
|
24
|
BMW Team RLL | BMW |
GTD Pro
|
|
🇦🇹 Eng | 🇩🇪 Wittmann | 🇬🇧 Jelloly | |||
20.
|
9
|
Pfaff Motorsports | Porsche |
GTD Pro
|
|
🇦🇺 Campbell | 🇫🇷 Jaminet | 🇧🇷 Nasr | |||
21.
|
79
|
WeatherTech Racing | Porsche |
GTD Pro
|
|
🇺🇸 MacNeil | 🇫🇷 Andlauer | 🇧🇪 Picariello | |||
22.
|
47
|
Cetilar Racing | Ferrari |
GTD
|
|
🇮🇹 Fuoco | 🇮🇹 Lacorte | 🇮🇹 Semagiotto | |||
23.
|
32
|
Gilbert Korthoff Motorsports | Mercedes |
GTD
|
|
🇬🇧 McAleer | 🇺🇸 Skeen | 🇪🇸 Juncadella | |||
24.
|
21
|
AF Corse | Ferrari |
GTD
|
|
🇦🇷 Perez-Companc | 🇬🇧 Mann | 🇫🇮 Vilander | |||
25.
|
96
|
Turner Motorsport | BMW |
GTD
|
|
🇺🇸 Auberlen | 🇺🇸 Dinan | 🇺🇸 Foley | |||
26.
|
14
|
Vasser Sullivan Racing | Lexus |
GTD Pro
|
|
🇬🇧 Barnicoat | 🇬🇧 Hawksworth | 🇺🇸 Telitz | |||
27.
|
93
|
WTR – Racers Edge Motorsports | Acura |
GTD Pro
|
|
🇺🇸 Harrison-Henry | 🇺🇸 Long | 🇨🇦 Marcelli | |||
28.
|
70
|
Inception Racing | McLaren |
GTD
|
|
🇬🇧 Millroy | 🇺🇸 Iribe | 🇿🇦 Pepper | |||
29.
|
44
|
Magnus Racing | Aston Martin |
GTD
|
|
🇺🇸 Lally | 🇺🇸 Potter | 🇺🇸 Pumpelly | |||
30.
|
13
|
AWA | Duqueine |
LMP3
|
|
🇨🇦 Fidani | 🇨🇦 Wittmer | 🇩🇪 Kern | |||
31.
|
62
|
Risi Competizione | Ferrari |
GTD Pro
|
|
🇮🇹 Rigon | 🇧🇷 Serra | 🇮🇹 Cheever | |||
32.
|
12
|
Vasser Sullivan Racing | Lexus |
GTD
|
|
🇺🇸 Heistand | 🇺🇸 Montecalvo | 🇦🇺 Andrews | |||
33.
|
99
|
Team Hardpoint | Porsche |
GTD
|
|
🇬🇧 Legge | 🇺🇸 Ferriol | 🇬🇧 Wilson | |||
34.
|
54
|
CORE Motorsports | Ligier |
LMP3
|
|
🇺🇸 Bennett | 🇺🇸 Braun | 🇺🇸 Kurtz | |||
35.
|
01
|
Chip Ganassi Racing | Cadillac |
DPi
|
|
🇫🇷 Bourdais | 🇳🇱 van der Zande | 🇺🇸 Hunter-Reay | |||
36.
|
28
|
Alegra Motorsports | Mercedes |
GTD
|
|
🇩🇪 Götz | 🇨🇦 Morad | 🇺🇸 de Quesada | |||
37.
|
16
|
Wright Motorsports | Porsche |
GTD
|
|
🇺🇸 Hardwick | 🇧🇪 Heylen | 🇨🇦 Robichon | |||
38.
|
66
|
Gradient Racing | Acura |
GTD
|
|
🇬🇧 Bechtolsheimer | 🇩🇪 Farnbacher | 🇧🇧 Simpson | |||
39.
|
57
|
HTP Winward Motorsport | Mercedes |
GTD
|
|
🇬🇧 Ellis | 🇺🇸 Ward | 🇩🇪 Dienst | |||
40.
|
39
|
CarBahn Motorsports | Lamborghini |
GTD
|
|
🇺🇸 Lewis | 🇺🇸 Megennis | 🇺🇸 Westphal | |||
41.
|
59
|
Crucial Motorsports | McLaren |
GTD
|
|
🇺🇸 Gallagher | 🇺🇸 Holton | 🇺🇸 Miller | |||
42.
|
40
|
Fast MD Racing | Duqueine |
LMP3
|
|
🇺🇸 Archer | 🇺🇸 Hanratty | 🇨🇦 Vance |