péntek, április 26, 2024

Az ismeretlenbe ugrik bele Antonio García

Dátum:

Megosztás:

A legrégebb óta szolgáló gyári pilóta, Antonio García is tagja a GTD Próba felkerülő Corvette Racingnek. Mégis, lehetett újat mutatni a spanyolnak.

- Reklám -

A 2022-es IMSA-szezonban a Corvette Racing egyedülálló módon egy-egy egyautós szezonban vesz részt a FIA WEC-ben (a GTE Pro-ban) és az IMSA-ban, valamint a GTLM C8.R-t a GTD Pro-hoz hozzáigazítva, két autóval a hétvégi daytonai szezonnyitón. Most az egyik legrutinosabb gyári pilóta, a négyszeres és regnáló GTLM-bajnok Antonio Garcia osztotta meg gondolatait az idei Rolex 24 előtt:

- Reklám -

Antonio – ugyanazzal az autóval, de más specifikációval kezded a szezont. Mesélj nekünk egy kicsit az autón történt változásokról!

Kihívás lesz, mert az IMSA-val közösen gondolkodtunk azon, hogyan alakítsuk át az autót. És végül ezt a megoldást vagy ezt a helyzetet kaptuk, ahol sikerült egy GTLM autót gyakorlatilag a GT3 vagy GTD osztályú autók ellen indítani. Szóval ez kihívás lesz. Egy kicsit ismeretlen, hogy hogyan fogunk összeolvadni és valóban összeolvadni az osztály többi autójával. Szóval, jelenleg nem tudom, hogy milyen lesz, mennyire leszünk erősek vagy gyengék minden egyes versenyen, vagy a tényleges versenypálya különböző aspektusain. Szóval más lesz, nem utolsó sorban az abszolútokkal kiegészülve, amiket tavaly Detroitban tudtunk futni versenykörülmények között, mert egyedül futottunk. Így valóban rendelkezünk némi adattal. Ezen kívül biztosan más a BoP változása, és a legfontosabb dolog az, hogy most az ügyfél gumiabroncsot használjuk a bizalmas Michelins helyett.

- Reklám -

Nagy különbség a hátsó szárny?

Igen, ez az egyik módja annak, ahogyan tényleg mindent egyensúlyba akarnak hozni. Ahogy láttuk, még a GTLM-korszakban is, még a Forddal is, mindannyiunknak más-más minimális szárnybeállításai voltak, attól függően, hogy melyik autóról van szó. Ezek olyan számok, amiket az IMSA és a csapatok találnak ki, hogy mindenki egy szinten legyen. Reméljük, hogy minden úgy alakul, ahogyan azt mindannyian szeretnénk. Egy kicsit az ismeretlenbe megyünk!

Kisebb váltás

Antonio García nem először csinál hasonlót, ez kiderül nagyon hamar.

Te ezt már korábban is átélted, amikor a Corvette-tel a GT1-ből a GT2-be váltottatok. Van különbség az akkori lépésekhez képest? Kisebb az ugrás?

Azt hiszem, valószínűleg kisebb. Gyakorlatilag a tényleges GTLM-autó 95%-át használjuk. Szóval bizonyos értelemben számunkra az autó vezetése nem jelent majd hatalmas különbséget. A legfontosabb dolog a gumiabroncs lenne. A gumiabroncsok fejlődése az évek során hatalmas volt. Tehát az ügyfélabroncsokhoz képest az általunk használt bizalmas abroncsok az elmúlt években rengeteg különbséget jelentettek. Tehát a legtöbb időbeli különbség, amit a pályán a GT és a GTLM között láthattál, elsősorban a gumikból adódott. Szóval bizonyos értelemben számunkra úgy tűnik, hogy nem is kell sokat változtatnunk – amint ügyfélabroncsot teszel fel, egyből biztosan lassabb leszel.

Szóval az biztos, hogy ha visszatekintünk a GT1-ről a GT2-re, a változás elég nagy volt. A GT1-ben karbon fékeket használhattál, az aero korlátlan volt, és a teljesítmény is ugyanaz. Szóval ez egy nagy lépés volt. Emlékszem, hogy annak idején, a GT2 legelső évében a két osztály közötti időkülönbség elég nagy volt. Le Mans-ban több mint 10 másodperc volt. Szóval óriási volt. És az évek során eljutottunk oda, hogy a GTLM gyorsabb volt, mint a GT1 annak idején. Így végül 15-16-17 másodpercet nyertünk a fejlesztésből, alapvetően. És képzeljék csak el, milyen lett volna egy GTLM autó GT1-es erőforrással!

Profi hozzáállás

García szerint fontos a verseny megfelelő megközelítése

Kemény profi versenyző vagy, és amit ezzel a váltással kapsz, az egy sokkal nagyobb versenyzési mélység. Ez biztosan olyasmi, amit már nagyon vársz.

Igen, nyilvánvalóan minden alkalommal, amikor sok más autó ellen versenyzel, az mindig nagyszerű. Emlékszem, voltak igazán nagyszerű éveink az IMSA-ban, amikor öt gyártó versenyzett a GTLM-ben. Vagy ha visszatekintünk a 2019-es Le Mans-i versenyre, ahol 18 vagy 19 Pro autó volt. Az az egyik olyan év volt, amit soha nem fogok elfelejteni. Valószínűleg az volt minden idők legjobb Le Mans-i versenye, még az LMP1-et és az LMP2-t leszámítva is valószínűleg az volt minden idők legjobb GT-futama.

Minden felfelé és lefelé megy, és ez az új összeolvadás vagy beolvadás egy GT3-as kategóriába nagyon jó lehet. De a legfontosabb dolog számunkra az, hogy valójában még nincs GT3-as autónk. Szóval nagyszerű, hogy az IMSA-val közösen bejutottunk ebbe az új osztályba, és összeálltunk. Szerintem nagyszerű, hogy van egy GTD Pro osztály, ami elég közel áll ahhoz, ami a GTLM volt. Azt hiszem, a verseny mélysége és a nézők számára nyújtott show szerintem nagyszerű lesz.

Ugrás az ismeretlenbe

13 GTD Pro és 22 GTD autóval ez időnként valóban nagyon mozgalmas lesz?

Érdekes lesz, az biztos. Mert amint az ezüstérmes srácok kikerülnek a GTD autókból, nem lesz különbség. Olyan lesz, mintha majdnem egy 35 autóból álló osztály lenne, mind együtt, ugyanazokkal a szabályokkal és ugyanazzal a sebességgel. És a legtöbb, ha nem az összes GTD-osztályban amúgy is vannak Pro-s srácok, szóval ugyanolyan szinten lesznek, mint a GTD Pro-s srácok. Szóval igen, érdekes lesz, versenyezni velük, de nem versenyezni velük, mert megosztott eredményeink vannak. Különböző lesz” – mondja García.

Meglátjuk, hogyan alakul a dolog. Remélem, hogy jó értelemben érdekes lesz, és nem lesz rossz interakció az osztályok között, azt senki sem akarja. Nem tudtam, hogy felosztanak-e minket az osztályok között vagy sem, de úgy érzem, hogy ugyanúgy megyünk, ugyanazok a szabályok, ugyanaz a boxutca-stratégia. Szóval együtt megyünk a boxba, együtt fogunk kiszállni, nem lesz osztályválasztás. Kemény lesz. Nehéz lesz, és remélem, hogy nem kerülök olyan helyzetbe, hogy néhány autóval hátrébb leszek a GTD Pro-ban, és a GTD autók közöttem lesznek, de ez megtörténhet, de majd meglátjuk, hogyan alakul!