back to top
hétfő, október 14, 2024

Az F1 mellett Le Mans-ra is hatással lehet a Honda átalakulása

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az Acura versenyprogramjáért felelős cég átalakuláson megy keresztül, ami azt jelezheti előre, hogy nagy terveik vannak a sportautómárkával.

- Reklám -

Észak-Amerikában a Honda Performance Development elnevezésű, teljesen külön működő egység felelős a japánok versenyeken való részvételéért. Január 1-jétől pedig egy szerkezeti változásnak köszönhetően még szorosabbra fonódik a Honda anyacége és az amerikai leányvállalat közötti kapcsolat, aminek igen kacifántos oka lehet.

- Reklám -

Ezentúl Honda Racing Corporation US-nek fogják nevezni a 1993-ban, az IndyCar-motorok beszállításához létrehozott céget, ami azóta a japánok észak-amerikai márkájának (Acura) LMDh és GT-programját is intézi.

„Ezzel a változással a HRC US közvetlen hatással lesz a Honda globális tevékenységére, így a Forma-1-es motorprogramra is. Mostantól egységes HRC-ként az eddig két független, versenyzéssel foglalkozó cég fogja összesíteni a tapasztalatokat és a tudást, ami a Honda képességeit növeli majd a motorsport egészében” írja a Honda közleménye.

- Reklám -

A Endurance-világbajnokság (WEC) és az IMSA közös, új sportautó-kategóriájának (LMH és LMDh) bevezetése óta a Honda az egyetlen márka, amelyik nem kötelezte el magát a Le Mans-i indulás mellett. Míg az IMSA Sportautó-bajnokság GTP-gyártói közül egyedül a BMW és az Acura nem indultak Európában is. Előbbi már korábban jelezte, 2024-re ezen változtatnak majd.

Az Acura esetében kicsit nehezebb volt a helyzet, ugyanis két csapatuk közül (Wayne Taylor Racing és Meyer Shank Racing) egyik sem rendelkezik akkora erőforrásokkal, hogy vállalták volna az utazást az Atlanti-óceán hozzánk közelebbi oldalára.

Tavalyhoz képest annyi változás történt, hogy az Andretti Autosport (újabban Andretti Global) felvásárolta a Wayne Taylor Racinget, Michael Andretti pedig kijelentette, hogy szívesen indulna az Acurával Le Mans-ban, és egy sokkal nagyobb cégnél tudnának erre is pénzt fordítani.

Davis Salters, a HPD vezetője kiemelte, a Le Mans-i indulásnak a Honda név alatt kellene megtörténnie, hiszen az Acura nincs jelen Európában. Ez viszont a japánoktól függ, nem pedig az amerikai versenycsapattól. A szakember maga javasolta a két ágazat összeillesztését, amit a HRC Japan vezetője, Koji Watanabe is lelkesedve fogadott.

Azt még nem erősítették meg, hogy az Acura LMDh autója indulni fog Le Mans-ban is, mindenesetre a szervezeti átalakítás egy erős jelzés lehet, hogy a következő évek valamelyikében ez meg fog történni.

A japán márka az elmúlt évben háromszor lett az IMSA gyártói között bajnoka, illetve a versenynaptér ékkövének számító Daytonai 24 órás versenyen az elmúlt három évben ők nyertek. Ami az eddigi egyetlen, még csonka GTP-szezont illeti, az egyetlen gyártó, akik kétszer is kettős győzelmet tudtak aratni, így biztosan megállnák a helyüket a Le Mans-i mezőnyben is.