csütörtök, április 25, 2024

Az Alpine egy tekintetben nem kér az F1-ből

Dátum:

Megosztás:

Hiába az F1-es csapat és a már meglévő erőforrások, az Alpine készülő endurance autója nem kap majd a királykategóriás technológiából. A közös hibrid rendszer, illetve a külső karosszéria gyártók nem engednek sok teret az egyéni megoldásoknak. Emellett azonban a gyártók saját belső égésű motorjukra támaszkodhatnak, ami az autók meghajtását illeti.

- Reklám -

A Ferrari büszkén emelte ki, hogy a királykategóriában használt csúcstechnológiát alkalmazzák majd a tervezésnél, a BMW pedig egy 5 éves DTM motort vett elő újra erre a célra.

A Ferrari F1-es technológiát is használ a Le Mans-i autójuknál

- Reklám -

Az Alpine – bár ugyanúgy rendelkeznek F1-es csapattal, mint a Ferrari – meg sem fontolták, hogy ugyanarra az alapra építsék a két erőforrást.

- Reklám -

„Az élettartam nagyjából ugyanaz, mivel az F1-ben csak három motort használhatnak egy szezonban.” emelte ki Bruno Famin, az Alpine Racing ügyvezető igazgatója.

„Azonban sokkal könnyebben és olcsóbban megtalálhatjuk azt az extra 500kW-os teljesítményt [ami az LMDh-hoz kell], a tervezés és a fenntartás szempontjából is könnyebb módon. Az irányt már rég kijelöltük, most már tesztelünk és fejlesztünk. A próbapadon fut már egy ideje, és örülünk neki, mert sokat fejlesztettünk rajta.” – árulta el a motorsport.com-nak.

„Egyelőre még nem szeretnénk többet közölni erről, az célunk az, hogy minél hamarabb pályára léphessünk, hogy elegendő tesztet teljesítsünk a 2024-es szezon előtt.”

Famin elmondása szerint még csak most indul be igazán a projekt, miután a kasztnigyártónak most lett ideje az Alpine projektjére.

„Az Oreca egyszerűen nem tudta volna párhuzamosan kezelni a két dolgot, és csak most fejezték be az Acurát. Most már velük együtt dolgozunk az autó befejezésén, de még hónapok kellenek ahhoz, hogy pályára guruljuk. Ütemterv szerint haladunk, minden mozgásban van.”

Részben emiatt is döntöttek úgy, hogy csak 2024-ban csatlakoznak a sportautózás csúcsát jelentő mezőnyhöz. Bár Laurent Rossi vezérigazgató korábban úgy nyilatkozott, az F1-es csapat eszközeit is bevonják projektbe, Famine ezt most tagadja.

„Az LMDh szabályok nem valami kifinomultak az aerodinamika terén, így nem kell hozzájuk a legmodernebb technológia. Szerintem amit hasznosíthatunk, az a fejlesztésben, az energiatakarékosságban szerzett tudás, valamint az, hogyan hat a hibrid rendszer az autó egészére. Ez mind rendelkezésünkre áll Viryben [a F1-es motorrészleg helyszíne], de ha többra van szükségünk, miért is ne vessük be Enstone-t is?”

Famin továbbá megerősítette, hogy az Endurance Világbajnokság (WEC) mellett az IMSA homologizációját is végigcsinálják majd, így mindkét helyet indulhat majd az új autó. Észak-Amerikában viszont nem lesz gyári jelenlét, legfeljebb ügyfélcsapatok révén érkeznének. Korábbi pletykák szerint az Andretti Autosport lenne érdekelt ebben.

Nem az F1-ben lép majd szövetségre az Alpine és az Andretti?