szombat, április 20, 2024

A Taycanra hajaz leginkább a Porsche LMDh-autója

Dátum:

Megosztás:

Újabb képeket mutatott meg a Porsche a 2023-ban debütáló LMDh-autójából. Ezek alapján igencsak erős a hasonlóság a Taycannal.

- Reklám -

Javában zajlik már a Porsche LMDh-autójának tesztelése, most pedig a német gyártó ebbe engedett további betekintést. A csúcskategória neve az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben GTP lesz. Ez fogja majd össze a Le Mans-i Hypercar és az amerikai LMDh (Le Mans Daytona hybrid) szabályrendszer szerint épülő autókat 2023-tól.

- Reklám -

A Porsche tervei szerint 2023-ban mind a WEC, mind az IMSA csúcskategóriájában indulni tervez. Időrendben a németek egyszerre szállnak be az Audival, a BMW-vel és a Cadillackel. Az Alpine érkezése a jelenlegi ütemterv szerint 2024-re várható.

Az autóról készült teaser felvételek a korábban rendkívül sikeres 919 Hybrid prototípusához hasonló kialakítást mutatnak, amely a WEC korábbi LMP1 osztályában versenyzett. Vannak a Porsche utcai autóitól kölcsönzött dizájnelemek is, mint például a hátsó lámpák LED-csíkja, vagy a középen látható, úgynevezett hattyúnyakú illesztés a dupla hátsó szárnyhoz.

- Reklám -

A fényszórók is hasonlítanak a Taycanon szereplő dizájnra. Ez szögletesebb forma egyre inkább a Porsche elektromos járműveinek jellegzetességévé válik. A hamarosan érkező elektromos Macanon is hasonlót láthatunk majd. Érdekesség, hogy a dizájnt a Porsche nemrég bemutatott Vision Gran Turismo koncepcióján is láthattuk.

A Porsche a kanadai Multimatic cég kaszniját használja majd, amely egyike annak a négy cégnek, amelyek az osztály számára szállítanak. Az autónak legalább 1030 kilogrammot kell nyomnia, és a hajtáslánc, valamint a hibrid rendszer 670 lóerő körüli maximális teljesítményre lesz majd képes.

A belsőégésű komponensről kiderült, hogy egy ikerturbó V8-as erőforrás lesz majd. A Porsche elmondása szerint a motort úgy tervezték, hogy megújuló üzemanyaggal működjön, ami jóval kisebb széndioxid-kibocsátást tesz lehetővé. Thomas Laudenbach, a Porsche motorsportért felelős alelnöke egy nyilatkozatban elmondta, hogy a teljesítmény, a súly és a költséghatékonyság kombinációja miatt választották az ikerturbós V8-as kialakítást.

A Porsche LMDh-autójának tesztelése
Fotó: Porsche AG

Az erőforrás adatai

A szabályok szerint a motor maximális fordulatszáma 10 000 fordulat/perc, maximális zajszintje 110 decibel lehet. Minimális tömege 180 kilogramm, melybe a szívó- és kipufogórendszer, a hűtés és minden esetleges szívórendszer is beletartozik. A Porsche szerint az LMDh-ban lévő V8-as nagyságrendileg 643 és 697 lóerő között képes teljesíteni, hogy megfeleljen a Balance of Performance paramétereinek. Mint említettük, a motor és az esetleges elektromos hajtásrendszer együttes teljesítménye a féltengelyeknél mérve csak 670 lóerő körül lehet.

A Porsche LMDh egyetlen motor-generátorral rendelkezik, amely vélhetően az első tengelyen helyezkedik majd el. A motor-generátort és a kapcsolódó vezérlőelektronikát a Bosch szállítja, míg a versenyautó akkumulátorát és sebességváltóját a Williams Advanced Engineering, illetve az Xtrac.

A Porsche az LMDh-programot az amerikai Team Penske csapatával közösen indítja, mind a WEC, mind a WeatherTech SportsCar bajnokságban. A csapat székhelye a Penske észak-karolinai Mooresville-ben lévő főhadiszállásán lesz, ugyanott, ahol a Penske az IndyCar és a NASCAR-programjait is koordinálja. A csapat Porsche Penske Motorsport néven fog versenyezni. Egyelőre Dane Cameron és Felipe Nasr neve ismert.

A jövőben az LMDh és a Hypercar autók teljesítményének kiegyensúlyozása a Balance of Performance révén történik majd, ezzel nyújtva egyenlő feltételeket. Utóbbi mellett egyelőre a Ferrari, a Peugeot, a Toyota és a Glickenhaus kötelezte el magát.

A Porsche LMDh első versenye a 2023-as daytonai 24 órás verseny lesz, mely a 2023-as WeatherTech SportsCar Championship nyitófutama.