csütörtök, április 25, 2024

Képek a Porsche LMDh teszteléséről

Dátum:

Megosztás:

A 2023-as szezontól kezdve a Porsche új LMDh prototípusa a világ legnagyobb hosszú távú versenyein küzd majd az abszolút győzelemért.

- Reklám -

A jármű a FIA WEC World Endurance Championship és az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship bajnokságban indul majd Porsche Penske Motorsport csapatnév alatt.

- Reklám -

Ahogy előre el volt tervezve, már most megkezdődött a 2023 januárjában esedékes versenydebütálásra felkészítő intenzív tesztprogram.

És ennek köszönhetően most az első renderek után végre valós szemszögből is megtekinthetjük a Porsche LMDh autóját.

- Reklám -

Erre a premierre az IMSA sorozat hagyományos nyitófutamán, a Daytonai 24 órás versenyen kerül sor.

A szabályzatok által előírt, a standard hibrid elemeket kiegészítő belsőégésű motor kiválasztásakor a Porsche egy nagy teljesítményű, twin-turbo V8-as egység mellett döntött.

Tesztelés alatt a Porsche új, LMDh autója
Tesztelés alatt a Porsche új, LMDh autója Fotó: Porsche AG

A nagy teljesítményű motort úgy tervezték, hogy megújuló üzemanyagokkal működjön, ami jelentős CO2-kibocsátás-csökkentést jelent. A versenyen a hibridhajtás rendszerteljesítménye eléri az 500 kW (680 LE) körüli teljesítményt.

Nem volt egyszerű kiválasztani az LMDh prototípusunk motorját, mivel a termékpaletta számos ígéretes alapegységet kínált” – magyarázta Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnöke.

A V8-as turbómotor mellett döntöttünk, amely véleményünk szerint a teljesítményjellemzők, a súly és a költségek legjobb kombinációját kínálja. Az aktív tesztprogram elindítása fontos lépés a projekt számára.

A Porsche twin-turbo V8-as motorja
A Porsche twin-turbo V8-as motorja Fotó: Porsche AG

A motorszabályozás nagyfokú szabadságot biztosítanak

Az LMDh járműosztályra vonatkozó motorszabályok nagy szabadságot biztosítanak a hengerűrtartalom, a kialakítás és a hengerek száma tekintetében.

A maximális fordulatszám 10 000 fordulat/perc, az zajszínt pedig 110 decibelben van korlátozva.

A motornak legalább 180 kilogrammot kell nyomnia, beleértve a levegőellátó és kipufogórendszert, valamint a perifériás hűtési alkatrészeket is.

Ha használják, ez a súly magában foglalja a turbófeltöltőt/turbófeltöltőket is, beleértve a töltőlevegő-hűtést is.

Naplementés tesztelés a Porsche LMDh-val
Naplementés tesztelés a Porsche LMDh-val Fotó: Porsche AG

Az előírásoknak megfelelően a maximális teljesítmény 480 és 520 kW (653 és 707 LE) között van.

Ez a tartomány lehetővé teszi a Balance of Performace paramétereken belüli kiigazításokat is, amelyek célja, hogy az összes autó közötti egyenlőséget biztosítsák.