vasárnap, április 28, 2024

A Porsche három bajnokkal készül Le Mans amerikai megfelelőjére

Dátum:

Megosztás:

Két elég neves és egy kevésbé ismert, de rendkívül sikeres versenyző indul majd a GTP-kategória idei utolsó versenyén, a Road Atlantán megrendezett 10 órás Petit Le Mans-on.

- Reklám -

Ugyan az IMSA mezőnyében autónként általában két pilótát neveznek, a hosszabb versenyeken viszont a három vagy például Daytonában a négy versenyző sem ritka. Az extra helyekre két megoldást szoktak általában alkalmazni a csapatok: vagy egy állandó csapattagot választanak harmadikként, aki viszont év közben nem vezet élesben annyit, vagy egy – már bizonyított, de sportautókban nem annyira jártas – neves versenyzőt ültetnek be az autóba, ami máshonnan is figyelmet irányít az adott csapatra.

- Reklám -

A Porsche ugyan rengeteg gyári pilótával rendelkezik, az évzáró Petit Le Mans-on három olyan pilótájuk is lesz, aki a szezon korábbi részében nem indult a kategóriában.

A JDC-Miller Motorsports privát csapatként csak az idény közepén tudott csatlakozni a mezőnybe, és azóta nem volt 6 óránál hosszabb futam. Esetükben tehát nem lecserélik egyik előre megnevezett pilótájukat, csupán kineveznek egyet.

Öt év után visszatérne a versenyzéshez az F1-es világbajnok

- Reklám -

Jenson Button indulhat egy újabb sorozatban általuk, miután idén többízben is kipróbálta magát a NASCAR Cup Seriesben is. A brit F1-es visszavonulása után rengeteg szakágban indult versenyeken, a japán Super GT-ben bajnoki címet is szerzett. Prototípust legutoljára 2018-ban vezetett, akkor az SMP Racing LMP1-es autójával indult a Le Mans-i 24 óráson.

Idén is rajthoz állt a legendás versenyen, méghozzá Mike Rockenfellerrel együtt, aki a JDC-Miller Porschéjának állandó pilótája.

#7: Porsche Penske Motorsports, Porsche 963, GTP: Matt Campbell, Felipe Nasr, IMSA
Fotó: Courtesy of IMSA

A gyári csapat már a jövő évre készül?

A Porsche Penske Motorsport változtat egy kicsit a felállásán az év elejéhez képest: míg akkor a márka európai alakulatának tagjai (Dane Cameron és Michael Christensen) vezették az autókat az Endurance Világbajnokság (WEC) szezonkezdete előtt, addig most két új embert ültetnek a LMDh-autókba.

Ennek oka az lehet, hogy jövőre rengeteg ütközés lesz a két sorozat, valamint az egyéb nagyobb sportautók versenyek között. Emiatt a gyári pilóták nem minden esetben lesznek elérhetőek egy-egy hétvégén, és szükség lehet további versenyzőkre.

Megszegte ígéretét az IMSA, nem könnyítik meg a csapatok dolgát

A Penske révén Josef Newgarden érkezik majd meg a programba, aki idén első Indy 500-as sikerét könyvelhette el. Ami azonban a Porsche számára fontosabb, barátjával Scott McLaughlinnal együtt indult a Daytonai 24 óráson is, így van tapasztalata a prototípusokkal is. Emellett pedig határozottan jelezte, hogy később szívesen indulna Le Mans-ban is.

A másik jelölt az a Laurens Vanthoor lett, aki szinte előbb az Audi, majd a Porsche kötelékében mindent megnyert GT-autókkal, amit csak lehetett. Jelenleg a Porsche európai csapatát erősíti, de az IMSA-ban még nem indult. Érdekesség, hogy a belga pilóta testvére, Dries a BMW tartalékosa idén, ugyanúgy a GTP-kategóriában.