Mivel ők készültek el az autóval legelőször, a Porschéval kezdődött a közös LMDh hibrid rendszer tesztelése. Talán ez magyarázza azt is, hogy körülbelül kétszer annyir tesztkilométer van mögöttük, mint a többi márka LMDh autójában.
„Azt mondják, hogy a Porsche előnyben van, hiszen hamarabb kezdték. Én még örülök is neki, hiszen az elején rengeteg a problémát oldottak meg, mi pedig már abból tanulva egy másik szintről kezdhettünk.” – emelte ki a helyzet előnyét Maurizio Leschiutta, a BMW LMDh projektjének vezetője.
„Szerintem nagyon értékes hozzáállás volt a szervezők részéről, hogy így a hibrid rendszer beszállítóinak külön tesztprogramot tartottak. A Porsche volt olyan helyzetben, hogy segíteni tudjon, így logikus döntés volt. Sokat tanultak, de ezáltal mi nyertünk időt a saját programunkhoz. Mi a BMW-nél örülünk, hogy így alakult, és elismerjük, nagy segítség volt ez a Porschétól.”
Még így is bajok vannak a megbízhatósággal
A BMW 24 órás tesztje nem volt sikeres, így Leschiutta szerény célt tűzött ki Daytonára.
„Számunkra a legnagyobb kihívás a verseny teljesítése lesz, ez az elsődleges cél. Mielőtt a győzelemre koncentrálunk, el kell érnünk a végére. Sok problémánk volt, ami normális, de ezt a szokásosnál is szűkösebb időben kellett megtennünk. Júliusban gurultunk pályára, és fél évvel később teljesítenünk kell az első 24 órás versenyünket. Mindeközben pedig rengeteg – előre nem látott – dologgal találkozhatunk.”
A Cadillac sem teljesen magabiztos
„Az alkatrészek nekünk is gondot jelentettek.” – ismerte el Laura Wontrop Klauser, a GM sportautó igazgatója.
„Megfelelő minőséget biztosítani három autónak, miközben a cserealkatrészekre is szükség van, elég nagy kihívás. Valószínűleg egy hajszálon fog múlni, és kockázatot is kell majd vállalnunk bizonyos esetekben, mert nem lesz a tartaléknak is tartaléka.”