A Team RLL által versenyeztetett BMW M4 GT3-asok hátsó diffúzoraival kapcsolatos probléma nyomta rá a bélyegét a csapat daytonai szereplésére.
A két Rahal Letterman Lanigan BMW 13, illetve 46 kör hátrányban végzett a GTD Pro kategória győztese, a 9-es rajtszámú Pfaff Motorsports Porsche 911 GT3 R mögött. Az IMSA szezonnyitójának számító 24 órás versenyen több problémával is szembesült a csapat.
A kategória hetedik és kilencedik helyét szerezték csak meg, miután mindkét autó jelentős időt töltött a garázsban diffúzorjavítással. Ez végül egyfajta „tesztnek” bizonyult csak az új, 2022-re tervezett GT3-as autó számára, amely korábban nagyobb problémák nélkül teljesítette a Sebringben és Dubajban rendezett 24 órás futamokat.
A Sportscar365 úgy tudja, hogy a 3,56 mérföldes ovál/utcai pálya sajátosságai hozzájárulhattak a diffúzorproblémákhoz.
Mike Krack utolsó versenye volt a BMW-nél
„Szerettük volna a lehető legkevesebb hibát elkövetni, és ha lehet, az összes BMW M4 GT3-as versenyautót incidensek nélkül végigvinni a versenyen. Sajnos ez nem egészen sikerült” – mondta Mike Krack, a BMW M Motorsport vezetője.
„A Turner Motorsport által vezetett GTD-autó egy ütközés után nem tudta befejezni a versenyt, és a BMW M Team RLL mindkét autója problémákkal küzdött, így a hetedik és a kilencedik helyen fejezték be a versenyt. Bár a fejlesztési fázisban rengeteg tesztkilométert tettünk meg, ez megmutatta, hogy a versenykörülmények további kihívásokat jelentenek.”
„Együtt kell dolgoznunk a megbízhatóság, a működés és a teljesítmény javításán, mivel a verseny egyetlen pontján sem tudtuk felvenni az élmezőny tempóját. Most mindent elemezni fogunk, hogy a Sebring 12 órás versenyen ismét az élmezőnybe kerüljünk.”
Krack utolsó versenyét teljesítette a BMW-nél, miután a múlt hónapban bejelentették, hogy az Aston Martin F1-es csapatánál csapatfőnöki feladatokat vállal.
Wittmann csalódott
Marco Wittmann, a BMW gyári pilótája szerint a Daytona 24 „nem az a verseny volt, amit reméltünk„.
„A korai problémák után megpróbáltuk tesztként tekinteni a versenyre, tapasztalatot szerezni és célba juttatni az autót” – magyarázta.
„Nyilvánvalóan szégyen, hogy rengeteg időt vesztettünk, először a diffúzor sérülése, majd később egy defekt és annak következményei miatt. Mindazonáltal van mire építenünk a következő futamokra nézve.”
Edwards előrelépést vár
John Edwards, aki Connor De Phillippi, Jesse Krohn és Augusto Farfus mellett a legjobb helyen álló BMW-ben ült, azt mondta, hogy a kezdetektől fogva „nehéz” verseny volt.
A Chevrolet Corvette C8.R GTD-khez hasonlóan a BMW-k is kaptak egy verseny előtti Balance of Performance módosítást annak reményében, hogy javuljon az autó végsebessége.
Edwards szerint a változtatások nem eredményeztek jelentős javulást, a BMW pilótái a leggyorsabb versenykörök tekintetében is a tabella alján végeztek.
„Nem volt meg a szükséges tempónk, aztán jöttek a diffúzorral kapcsolatos problémák” – mondta.
„Az eredmény nyilvánvalóan nem az, amit szerettünk volna, de nagyon büszke vagyok a srácokra, akik nem adták fel. A hetedik hely így is tisztességes pontokat hozott nekünk az összesített tabellán. Remélhetőleg Sebringben fel tudunk pörögni, és tudung egy lépést tenni előre a bajnokságban.”
Edwards és De Phillippi várhatóan egész szezonban a 25-ös BMW-vel versenyez majd, a csapat pedig valószínűleg egy autót indít csak Sebring után, hogy a DPi tesztelésre és fejlesztésre koncentrálhasson.