péntek, április 19, 2024

A BMW Sebring után már csak egy autóval tervez

Dátum:

Megosztás:

A BMW megerősítette a pletykákat: a Sebringi forduló után már csak egy autóval tervezik lefutni a szezonjukat.

- Reklám -

Annyi biztos, hogy BMW M Team RLL zászlaja alatt futó egyik autót az amerikai John Edwards és Connor De Phillippi vezeti majd az áprilisi Long Beach-i 3. fordulótól kezdődően.

- Reklám -

A BMW távozó motorsportfőnöke, Mike Krack szerint nem valószínű, hogy a két másik hosszú távú versenyen, a júniusi Watkins Glenben és az októberi Petit Le Mans-ban két autóval fognak indulni.

Kifejtette, hogy a közelgő LMDh-program fejlesztési munkálatai miatt a BMW Motorsport és a csapat erőforrásainak gondos kezelésére van szükség.

- Reklám -

Az LMDh projekt kezd beindulni, és limitált mennyiségű emberünk van” – mondta Krack, aki ebben a hónapban távozik a BMW-től, hogy az Aston Martin Forma-1-es istállójának csapatfőnöki szerepét vegye át.

Krack hangsúlyozta annak fontosságát, hogy minden IMSA fordulón legalább egy M4-es autó ott legyen, miután az RLL a GT Le Mans kategória utolsó évében, 2021-ben csak a négy endurance fordulót futotta le az M8 GTE-vel.

A Balance of Performance-t ahhoz igazítják, amit a versenypályán mutatsz, és ha nem vagy ott, akkor nem tudsz mit felmutatni” – magyarázta.

Krack elmondása szerint a Daytonában megrendezett Roar Before the 24 előtti teszt során az M4 teljesítményét egy kicsit megnövelték, majd közvetlenül utána egy 10 kg-os súlynövekedést eszközöltek – az új autó BoP beállítási folyamatának részeként.

Együtt dolgozunk az IMSA-val, hogy mindent jól csináljunk, de egy új autó esetében ez nem megy egyről a kettőre.”

A Daytonai 24 óráson folyamatosan küzdött a BMW az autó diffúzorával
A Daytonai 24 óráson folyamatosan küzdött a BMW az autó diffúzorával Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

A csapatfőnök szeretne teljes szezont futni

Rahal számára is fontos, hogy „csapatdinamikai okokból” végig versenyezze a szezont az alakulata.

Ha csak négy futamot teljesítesz egész évben, akkor nehéz a ritmusban maradni, és folyamatosan élesnek lenni” – magyarázta az RLL tulajdonsa. „Tavaly sikerült elkerülnünk ezt, de idén nem bízhatunk abban, hogy ismét össze fog jönni.

A BMW nehéz Daytonai 24 óráson van túl: az új M4 GT3 nem debütált jól, hiszen a csapat folyamatosan diffúzor gondokkal küzdött.

Az Edwards, De Phillippi, Augusto Farfus és Jesse Krohn alkotta #25-ös versenyautó végül a hetedik helyen végzett a GTD Pro kategóriában, míg a Philipp Eng, Marco Wittmann, Nick Yelloly és Sheldon van der Linde által használt #24-es testvérautó a kilencedik pozícióban ért célba.

Krack úgy véli, a BMW LMDh projektjének indulása miatt megszűnik majd a GTD autók gyári támogatása

Nem tudom biztosan megmondani, de valószínűleg ezután ügyfélprogram lesz” – mondta. „Egy ügyfél is beszállhat a GTD Pro-ba, ha akar; az osztály nem a gyártók számára van fenntartva.

Azt, hogy melyik kategóriában indulnak, nekik kell eldönteniük, attól függően, hogy mik a céljaik, de mi támogatni fogjuk őket, bármilyen irányt választanak.