A Cetilar Racing színeiben fog bemutatkozni az új, gyönyörű vonalakkal rendelkező Ferrari 296 GT3, méghozzá a 2023-as IMSA szezonban.
A Cetilar Racing csak néhány versenyen indult az Egyesült Államokban, így érdekes választás az olasz márkától.
A tavalyi Daytonai 24 óráson LMP2-ben indultak, majd az idei versenyre egy Ferrari 488 GT3-at hozott az alakulat.
Az ezekből az erőfeszítésekből származó eredmények valószínűleg nem sok figyelmet hívtak volna fel a csapatra.
De a Sebringi 12 óráson való GTD győzelem egy olyan 488-assal, amely a verseny végére inkább hasonlított egy összetákolt masinára, mint egy Ferrarira, némi figyelmet érdemel.
A csapat azt tervezi, hogy 2023-ban még nagyobb feltűnést kelt, és az első Ferrari 296 GT3-at hozza Amerikába, hogy egy teljes szezont töltsön az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTD-ben.
A Cetilar Racing Roberto Lacorte gyermeke, aki testvérével együtt alapított egy gyógyszeripari céget, a Pharmanutrát, amelynek termékei közé tartozik a Cetilar nevű ízületi krém.
Egy évtizeden át próbálkozott az autóversenyzéssel, de az utóbbi években komolyabbra vette a figurát, többek között három teljes szezont töltött a WEC-ben: kettőt az LMP2-ben, tavaly pedig egyet a GTE-Am-ben.
Teljes szezonban láthatjuk majd az új Ferrari 296 GT3-at
Idén a csapat az AF Corse-val közösen vág neki a Michelin Endurance Cup futamainak, és a tervek szerint jövőre a Ferrari új GT3-as autójával a teljes szezonra bővül.
„Jövőre egy teljes szezonra jövünk az IMSA-ban, az összes bajnokságban, nem csak az Endurance Cupban, a 296-os vadonatúj GT Ferrarival, amely gyönyörű, csodálatos és agresszív” – mondta Lacorte, aki a Sebringet Antonio Fuoco és Giorgio Sernagiotto, a szokásos versenyzőtársai partnereként nyerte meg.G
„Láttam már az autót, és rövid időn belül meglátogatjuk a gyárat, és néhány héten belül megtörténik az autó shakedownja.”
„Szóval elkötelezettek vagyunk a Ferrarival, az AF Corse-val ebben a programban. Mi leszünk az első csapat, amelyik elhozza az új autót és versenyezni fog az IMSA-ban. Daytona lesz az első versenye a 296-osnak.”
A 296 GTB-t egy új V6-os turbómotor hajtja, és bár van benne hibrid komponens, a versenyautóban nem lesz. Ez egy olyan autó lesz, amiért könnyű lesz lelkesedni, de Lacorte lelkesedésének más oka is van.
„Egy nagy program előtt állunk, amely sok elemből áll, és főleg abból az erős elkötelezettségből, amit a Cetilar racing kapott a Ferraritól és az AF Corse-tól, valamint egy fickótól, Amato Ferraritól” – mondta.
„Először is, ő egy nagyon fontos barátom, és mindenhol érzékelem a támogatását. És így emiatt szeretnék bekerülni a márkámmal is az amerikai piacra. Szóval ez egy újabb egy ok arra, hogy jövőre az IMSA-ban versenyezzünk.”
A Cetilar Racing következő IMSA-kiállása a Sahlen’s Six Hours at the Glen versenyen lesz júniusban.