Az indianapolisi 8 órás verseny hozta a előzetesen várt izgalmakat, hiszen a bajnoki címért és a futamgyőzelemért is ádáz csata dúlt. A futam hatodik órájában Augusto Farfus, a WRT pilótája a saját hibájából esett ki az első helyről, a győzelem így a testvérautó legénységének ölébe hullott. A PRO kategóriában a verseny előtt a tabella élén álló egység behúzta a bajnoki címet , a PRO/AM kategóriában azonban a Crowdstrike pilótái erős versenyt futva megfordították a pontverseny állását, és a végső elszámolásban megszerezték az első helyet.
Fantasztikus versenyt hozott a GT World Challenge America szezonzáró futama, amelyet a magyar nézők ez alkalommal is ingyenesen követhettek a YouTube-on. A bajnokságról döntő verseny végén dupla pontokat kaptak a csapatok, így az eseményt megelőzően még két kategóriában is kérdéses volt a bajnoki cím sorsa. Az izgalmakat csak fokozta, hogy négy vendégautó – két BMW és két Mercedes – érkezett a mezőnybe, a világ legjobb GT-versenyzőinek és csapatainak képviselőiként.
Ferrarik, Mercedesek, BMW-k, Porschék – bajnokavatás lesz az Indy 500 helyszínén
Már a két részből álló időmérő első szakasza is hozott meglepetéseket, nem került a leggyorsabb tíz autó közé a PRO kategóriában a verseny előtt a 3., 4, és 5. helyen álló autó sem, így ezek a bajnoki címre matematikai eséllyel még rendelkező alakulatok nem kísérelhették meg az első hely megszerzését a Pole Shootout során. A PRO/AM kategóriából három autóval jutott be a legjobb tízbe (Huber,Sky Tempesta és az ST Racing) ám ezek egyike sem a bajnoki címre pályázó két csapat, a Wright Motorsports (Porsche) és a Crowdstrike by Riley (Mercedes) közül került ki.
Az időmérő három részből álló első szakasza után a Pole Shootout hozta el a körömrágós izgalmat. A nagy kérdés az volt, hogy meg tudja-e bárki verni a WRT két BMW-jét, illetve a kettő gyári háttérrel rendelkező Mercedest. A választ erre a Huber Motorsport (Porsche) PRO/AM kategóriában induló egysége adta meg, amely elhozta a pole pozíciót, 33 ezreddel megverve az egyik vendég Mercedest. A második helytől lefelé már beigazolódtak az előzetes várakozások, hiszen a verseny rajtjánál a Huber-csapat autója mögött a két Mercedes sorakozott fel, a két WRT a 4. és 6. helyet hozta el az időmérőn, közéjük a PRO kategóriában második helyen álló BimmerWorld (BMW) tudott befurakodni.
🟢 #INDY8H GO! GO! GO! 🟢
Eng P4 >> P1!
LIVE 📺 https://t.co/cOcGdWp5ge#IGTC | #Indy8H 🧱 pic.twitter.com/Be0np8tdIf
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) October 7, 2023
A verseny legdrámaibb eseményét a futamgyőzelemért folytatott harc hozta el, amit a négy beugró autó folytatott. A jó időmérős szereplés után a Mercedesek nem tudták tartani a tempót a WRT autóival, így amikor a verseny utolsó három órájába lépett a mezőny, a 31-es autó a testvérautóhoz képest már több mint fél perccel vezetett, a két Mercedes pedig körülbelül egy perc távolságból követte az első helyen álló BMW-t. Korábban a 30-as BMW sokáig az első helyről diktálta a tempót, azonban áthajtásos büntetést kaptak, és a vezetés így átszállt a WRT másik egységére.
Amikor már csak 2 óra és 23 perc volt hátra, a 31-esben Augusto Farfus ült, aki a célegyenes végén érte utol a 13. helyért csatázó Mercedes-Ferrari párost (mindkét autó PRO/AM), és az első kanyarhoz érve elszánta magát a lekörözésre. Farfus szélárnyékból kibújva a belső íven akarta megelőzni a TR3 Racing 27-es Mercedesét, de túl mélyen fékezett, és így oldalról eltalálta a Triarsi Competizione 33-as Ferrariját. A BMW-nek a bal első kereke, a Ferrarinak a jobb oldala sérült, a versenyt végül mindkét autó befejezte a 17. és a 18. helyen. Farfus a verseny után a teljes felelősséget vállalta és elmondta, hogy a verseny során végig nagyon nehéz volt számára a lekörözéseket végrehajtani, és ez hajtotta bele a hibába.
Drama for the race leader! And that looks terminal for Farfus and WRT.
LIVE 📺 https://t.co/cOcGdWp5ge#IGTC | #Indy8H 🧱 pic.twitter.com/QxI3tgYz8i
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) October 7, 2023
A győzelem a testvérautó kiesése után a másik WRT-s csapat ölébe hullott, így a 2023-as indianapolis 8 órás győztese a Philipp Eng, Dries Vanthoor és Sheldon van der Linde összeállítású alakulat lett. A BMW ezzel második győzelmét aratta az indianapolisi 8 órás versenyek történetében, hiszen az első kiírást szintén a márka autójával nyerték meg, de nem a most használt M4 GT3, hanem a M6 GT3 volt a 2020-as győztes konstrukció (az akkor első helyen végző csapat tagja volt a most nagyot hibázó Augusto Farfus). A WRT most először nyert versenyt amerikai földön, Sheldon van der Linde, a 2022-es szezon DTM-bajnoka pedig azt emelte ki, hogy milyen sokat jelent számára, hogy első versenyén meg tudta hódítani a Brickyardot.
A PRO kategóriában a verseny előtt kényelmes előnnyel rendelkező RS1 (RennSport1) fegyelmezett versenyzéssel behozta Porschéjét az 5. helyre, ami a vendégautók nélkül második helyet jelentett volna, így gond nélkül behúzták a bajnoki címet. Ez minden kétséget kizáróan igazságos végeredménynek tekinthető, hiszen ez a csapat tudta a legtöbb – szám szerint három – győzelmet aratni az idei szezonban. A PRO kategóriában egész szezont futó autók versenyét a futamon a Wright Motorsports 45-ös Porschéja nyerte meg, ami összesítésben a 4. helyet jelentette.
A PRO/AM kategóriában azonban fordult az állás, hiszen a Crowdstrike a gyenge 17. rajthely után folyamatosan javított a pozícióján és a versenyt összesítésben a 6. helyen fejezte be, amivel megnyerte saját kategóriáján belül ezt a versenyt és a bajnokságot is. A futamot megelőzően 17 pontos előnyben volt a Wright Motorsports Porschével induló csapata, a versenyre pedig harmadik pilótának (a többi futamon csak két versenyző ült be az autóba) leszerződtették Callum Illottot, a korábbi F2-es pilótát, akit manapság az IndyCarban láthatnak a nézők, ennek ellenére végül lemaradtak a bajnoki címről, hiszen az összesítésben csak a 11., saját kategóriájukban pedig az 5. helyet sikerült megszerezniük.