Máris kollégái véleményét visszhangozza a február 20-án, Williamsnél munkába álló James Vowles az Andretti Global, avagy a leghangosabban az F1-be igyekvő csapat kapcsán.
Élesedik a konfliktus, az FIA elnöke kitart az F1 bővítése mellett
Az Andretti-család nemrég szövetségre lépett a General Motorsszal, a Cadillac révén kezdik a közös Forma-1-es projektet. A bejelentés óta azt hangoztatják, hogy csapatuk minden feltételnek megfelel, hogy a királykategóriához csatlakozzon, az FIA és a csapatok azonban még továbbra is óvatosságra intenek az ügyükben.
Hiába az F1 növekvő jelenléte az Egyesült Államokban, úgy tűnik, egyelőre nem kérnek az amerikai autóipar vagy a motorsport résztvevőiből. A csapatfőnökök közül sokan attól tartanak, kevesebb pénz jut a saját alakulatuknak.
Kivétel a sorból a jövőbeli motorpartnerük, az Alpine vagy például a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown, aki már több fronton is dolgozott együtt az Andretti csapattal.
A Forma-1 óriásai, a motorbeszállítók azonban továbbra is tiltakoznak. Persze „elméletben egyetértenek” a mezőny bővítésével.
„Mindig nyitottak vagyunk arra, hogy növekedjen a sport. Jelenleg is egyre sikeresebb a sorozat pénzügyileg.” – emelte ki James Vowles, a Williams leendő vezetője.
„Bárki, aki csatlakozni szeretne egy ilyen környezethez, annak bizonyítania kell, hogy ő is hozzá tud járulni a gyarapodáshoz, hogy mindenki jól járjon vele, vagy legalábbis ne veszítsen.”
A Williams ilyen szempontból nem áll jól, évek óta ők az egyik legkisebb költségvetésű csapat, így bárminemű veszteség nagyobb hányadát jelenti az ő bevételeiknek, mint a Mercedes vagy a Red Bull óriásainak.
„Szerintem már az elejétől fogva ezt tisztáztuk. És rengeteg jó dolog van az Andrettivel vagy a Cadillac-kel kapcsolatban, de tisztáznunk kell, hogyan és mivel növelik a sportág értékét.”