Ha részvételi engedélyt kap a Forma-1-ben az összamerikai Andretti-Cadillac formáció, kezdetben nem a patinás márka saját fejlesztésű motorjaival fog indulni. Később természetesen elképzelhető, hogy a GM saját erőforrást épít.
Az Andretti Cadillac Racing néven emlegetett istálló jelentette be elsőként, hogy szeretne csatlakozni a Forma-1-hez, miután az egyre nagyobb érdeklődésre való tekintettel az FIA elindította a mezőny bővítésének folyamatát. Bárkit azonban nem fognak felvenni, mert senkinek sem érdeke, hogy olyan lépjen be az exkluzív klubba, aki csak elvisz a közös bevételekből, miközben nem tesz le eleget az asztalra.
Az Egyesült Államokban, az IndyCar-ban sikeres csapatot építő Michael Andretti nagyjából egy éve aktívan lobbizik a részvételi lehetőségért és eredetileg 2024-es csatlakozási szándékot jelölt meg. A GM-hez tartozó Cadillac bevonása a projektbe javíthatja az esélyeit, és az együttműködésről kiderült egy érdekes részlet.
A Senna mellett megszégyenült pilótával pályázik az F1-be a patinás márka
„Aláírtunk egy megállapodást egy motorgyártóval a kezdésről, és majd ahogy haladunk előre, sok tudásra teszünk szert, amivel a jövőben alkothatunk” – közölte a GM elnöke, Mark Reuss. Ebből az szűrhető le, hogy sikeres pályázat esetén eleinte biztos nem saját, amerikai motorral szerepelnének az F1-ben Andrettiék, ez adott esetben későbbre várható.
Mielőtt a Cadillac-szövetséget bejelentette, Andretti csapatáról tudvalevő volt, hogy a Renault-val (amelynek jelenleg saját csapata, az Alpine az egyetlen ügyfele) már megállapodott a motorvásárlásról, de ezt átírhatja az új felállás. Az újságírók közül rögtön akadtak olyanok, akik felvetették az GM elnökének, hogy a korábbi kapcsolatok miatt a Honda szolgálhatja ki őket, de ő azt felelte, erről később beszélnek.
Bárkire esett a választás, a Cadillac bizonyára átmatricázva a saját nevére veszi a motorokat. A Honda erőforrásait ugyanilyen konstrukcióban használja a Red Bull, vagy régebben a Sauber tüntette fel más néven a Ferrari motorjait.