péntek, április 26, 2024

„Az F1-es autók után második legjobb” autó az új BMW

Dátum:

Megosztás:

Philipp Eng elsősorban a DTM-es karrierjéről ismert, azután pedig GT3-as autókkal versenyzett. Jövőre azonban lehetőséget kap a BMW Hypercar programjában, ami teljesen más mint amit eddig vezetett.

- Reklám -

„A Class 1 [korábbi DTM-es szabályrendszer] hihetetlenül jó volt, de az LMDh már most brutális.” mondta az osztrák a most induló géposztályról.

- Reklám -

„Pilótaként egyszerűen mindent bele kell adnod. Amikor az első köreimet teljesítettem Aragónban [idén nyáron], mega volt! Az aerodinamikai hatékonyság hihetetlen, szinte a féktávig gyorsul az autó. Rendkívüli erő lakozik benne. És nagyon jó móka!”

„Számomra a legnagyobb kihívás az ülés elhelyezkedésének megszokása volt. Teljesen máshol vagy, mint egy GT3-as vagy Class 1-es autóban. Az autó kis része van csak előtted, mert elkerült onnan a motor és a váltó. Így máshogy érzékelni a sebességet is.”

- Reklám -

Eng 2007-es Formula BMW World Final nyereségéért F1-es tesztet kapott, így van tapasztalata királykategóriás autóról is. Elmondása szerint a prototípusok az F1 után a legextrémebb autók a versenypályán.

„100 százalékig. Az egyetlen segítség, amink van, az a kipörgésgátló. A teljesítmény mellett szükségünk is van rá.”

Egy másik pilóta is most ugrik nagyot az endurance ranglétrán: a Porsche versenyzője Matt Campbell tavaly még GTD Pro (GT3-as) bajnok lett az IMSA-ban, idén viszont a prototípusok élére került, ami teljesen más tészta.

„Könnyebben ment, mint vártam, de még nyilván sok mindent kell megtanulnom. Szerintem ezt az összes pilóta és csapat nevében mondhatom, hiszem az autók és a rendszereik újak számunkra is. Együtt tanulunk rendkívül gyorsan, de az átállás egyelőre élvezetes volt.”

„Persze, teljesen más, mint vártam a GT-ből érkezve, ez nagy előrelépés, de élvezem a folyamatot, és azt, hogy teljesen állásban gyári versenyző lehetek. Nagyon király.”

Beszólt a Porschénak az amerikai sportautó márka