kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapE-SportRosenqvist nyerte a virtuális indianapolisi IndyCar-megmérettetést

Rosenqvist nyerte a virtuális indianapolisi IndyCar-megmérettetést

- Hirdetés -

Rosenqvist és a többi IndyCar-versenyző az online térben csapott össze a Pro Challenge keretein belül. A helyszín Indianapolis volt.

Az IndyCar versenyzői két előfutamon és egy főfutamon vettek részt az INDYCAR Pro Challenge keretein belül. Ezen egy jótékonysági pénzdíjért küzdhettek. A tényleges szezon majd St. Petersburgben kezdődik február 27-én, addig a mezőny a virtuális Indianapolisba látogatott el. Egészen pontosan a belső pályára, vagyis a Road Course-ra, ahol a véletlenszerűen kisorsolt pole-pozíciót Hélio Castroneves szerezte meg a Meyer Shank Racing képviseletében. Az első, 10 perces előfutam során dőlt el a második rajtrácsa, majd a kettőn összesen szerzett pontok alapján állhatott fel a mezőny a mindent eldöntő harmadik verseny során. Ez utóbbi már dupla táv, 20 perc volt.

Első előfutam

- Hirdetés -

A zöld zászló meglengetésekor, igaz, egy kis kontakttól is segítve, Romain Grosjean rögtön megelőzte Castronevest. Később a tavalyi Indy 500-győztes még hátrébb esett, ugyanis elég szélesen vette a 12-es kanyart. Kicsit hátrébb sem ment minden problémamentesen, ugyanis Álex Palou három másik autóval is összeakadt.

A verseny felénél, köszönhetően a push-to-pass rendszernek, VeeKay meg tudta előzni az újonc Kyle Kirkwoodot. Eközben Alexander Rossi autója a hatos kanyarban megsérült, így rá egy hosszadalmas bokszkiállás várt. A legnagyobb felzárkózást Christian Lundgaard mutatta be, aki Devlin DeFrancesco megelőzésével már harmadik volt. Később egyébként DeFrancesco pórul járt, ugyanis összeért David Malukas autójával, emiatt eltalálta a korlátot, ezt pedig a hátsó szárnya bánta. A kényelmes győzelmet arató Grosjean, illetve Illott mögött végül VeeKay szerezte meg az utolsó dobogós pozíciót.

Második előfutam

- Hirdetés -

A szabályok nyomán a második tíz perces futamra Malukas került az első rajtkockába, Romain Grosjean pedig a mezőny legvégére. A viszonylag tiszta rajt során Álex Palou állt az élre, egyedül VeeKay vesztett jelentősebb időt egy megpördülés miatt. A való világ IndyCar-bajnoka viszont nem örülhetett ennek sokáig, hiszen előbb Lundgaard, majd Sage Karam is elment mellette.

Ezt követően, a négyes kanyarban Lundgaard volt az, aki hibázott, így került Karam az első helyre. Grosjean kálváriája tovább folytatódott akkor, amikor Tatiana Calderón eltalálta őt hátulról, ami miatt pont az esetben csak külső szemlélő Castroneves és Ilott elé pörgött vissza. A leintéshez közeledve Lundgaard folyamatosan esett vissza, Rosenqvist pedig megint feljött dobogós pozícióba. Ez végül nem okozott gondot a futamgyőztes Sage Karam, de a második David Malukas számára sem.

A főfutam

A harmadik, főfutam hossza tehát már annyi volt, mint az első kettőé összesen. Ezen dőlt el, ki lesz az INDYCAR Pro Challenge első győztese. A futam megkezdésekor Sage Karam vezette a pontversenyt Rosenqvist és Grosjean előtt, így ők állhattak fel a rajtrács első három kockájába.

Grosjean ismét kiválóan rajtolt, de nem tudta megelőzni Karamet. Palou megint rosszul jött ki a helyezkedésből, miután megint eltalálták őt hátulról az első kanyar felé haladva. Grosjean nem élvezhette sokáig a jó rajtja áldásos hatásait, ugyanis Rosenqvist visszajött elé a hetes kanyarban. Rosenqvist után Malukas jött Grosjean számára, és vele sem tudott mit kezdeni. A csatát próbálta kihasználni Ilott is, ő azonban megpördült a kísérlet végén. Zárkózott felfelé Lundgaard is, aki szintén betámadta Grosjean-t, és ők is összeértek. Ennek nyomán a dán leszaladt a fűre, Grosjean autója viszont a rengeteg csatát érdemi sérülés nélkül vészelte át.

Kilenc perc elteltével Rosenqvist már második volt, megelőzve lévő Malukast, eközben pedig folyamatosan csökkent Karam előnye az első helyen. Alig egy körrel később Rosenqvist már a vezetést is átvette a push-to-pass segítségével. A svédet innentől nem lehetett megfogni, mögötte viszont végül nem Karam, hanem Malukas futott be másodikként. A verseny díjazása tízezer dollár volt, ez Rosenqvist jóvoltából a Sam Schmidt által vezetett Conquer Paralysis Now nevű szervezethez került.

Jó volt kicsit küzdeni egymással az év ezen szakaszában, és egy kicsit visszarázódni így a holtszezonban” – mondta Rosenqvist győzelme után. “Azt hiszem, mindannyian azt mondjuk, hogy nem vesszük komolyan, de én ma határozottan komolyan vettem. Azt hiszem, az utolsó öt-hat órát a szimulátorban töltöttem. Imádom ezt a platformot, amin versenyzünk, az rFactor 2-t, és amikor csak van olyan futam, amin rajthoz állhatok, meg fogom prübálni. Az utolsó pár körben volt némi taktikázás, de jó móka volt az is.

A végeredmény

  1. Felix Rosenqvist – Arrow McLaren SP – 20:11.059
  2. David Malukas – Dale Coyne Racing with HMD +3.010
  3. Sage Karam – Dreyer & Reinbold Racing +5.445
  4. Romain Grosjean – Andretti Autosport +6.685
  5. Christian Lundgaard – Rahal Letterman Lanigan +7.323
  6. Josef Newgarden – Team Penske +19.449
  7. Callum Ilott – Juncos Hollinger Racing + 21.813
  8. Rinus Veekay – Ed Carpenter Racing +22.822
  9. Simon Pagenaud – Meyer Shank Racing +34.199
  10. Marcus Ericsson – Chip Ganassi Racing +37.261

A verseny egyébként teljes egészében visszanézhető akár itt is:

- Advertisement -

Friss