Utoljára 1931-ben fordult elő, hogy nem a GM végzett az amerikai autóeladások listájának élén. A Toyota taszította le őket a trónról.
2021-ben a Toyota adta el a legtöbb autót az Egyesült Államokban. Ezzel 1931 után először nem a General Motors vezeti ezt a listát. A japánok neve mellett 2,332 millió eladott autó szerepel, a konkurencia pedig 2,218-cal zárt az autógyártók által beszolgáltatott adatok alapján.
A GM amerikai eladásai 2021-ben éves szinten 13 százalékkal estek vissza, ebből kiemelkedik negyedik negyedév 43 százalékos mínusszal. Ezzel szemben a Toyota eladásai 10 százalékal növekedtek tavalyhoz képest. A tavalyi dobogón a GM 2,55 millióval zárt az élen, megelőzve a Toyotát (2,11) és a Fordot (2,04).
A GM közleménye szerint az amerikai gazdaság általános növekedésével számol 2022-ben, benne nagyságrendileg 16 millió összesen eladott autóval, így ez az ő konkrét eladásaikra is pozitív hatással lehet. A Toyota megfogalmazása szerint bár nagyon hálásak hűséges vásárlóiknak, konkrét kimondott cél sosem volt az első hely számukra. Ez a Toyotánál olyannyira így van, hogy erre például semmilyen reklámkampány nem épült és Jack Hollis elnökhelyettes szerint ez hosszabb távon valószínűleg nem is fenntartható.
A GM szóvivője szerint a konszernnek az SUV-k és a pickupok eladásában egyébként nagyon erős éve volt, és amint az ipart és őket is sújtó félvezető-hiány megoldódik, az eladási számaik is növekedni fognak. A cél addig is a legtöbb profitot hozó modellek eladása volt.
2021-ben az Egyesült Államokban valamivel kevesebb mint 15 millió autót adtak el a Reuters adatai szerint. Ez jóval a 2015-2019 közötti ötéves átlag 17,3 millió alatt van. Az IHS Markit 2022-re 15,5 millió eladással számol, ez félmillióval kevesebb a GM fentebb említett becslésénél. A Toyota még a GM-nél is optimistább, szerintük 16,5 millió jármű is gazdára talál majd idén.
2021 legnagyobb növekedését a 738 ezernél megálló Hyundai produkálta 19 százalékkal.