hétfő, június 27, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapCautionNem rajonganak a Forma-1-ben Michael Andretti terveiért

Nem rajonganak a Forma-1-ben Michael Andretti terveiért

- Hirdetés -

A Forma-1-es csapatfőnökök továbbra is hűvösen viszonyulnak ahhoz, hogy Michael Andretti 2024-re új csapatot hozna az F1-be.

Michael édesapja, a versenyzőlegenda Mario Andretti a hétvégén a közösségi médián keresztül megerősítette, hogy Michael benyújtotta a 2024-es versenyzéshez szükséges első körös papírmunkát az Forma-1-es csatlakozáshoz.

- Hirdetés -

Miközben Michael Andretti nagy erőkkel készül a hétvégi IndyCar szezonnyitóra, addig Barcelonában javában zajlik a Forma-1 szezon előtti tesztje.

Jelenleg azonban úgy tűnik, hogy az F1-es csapatfőnökök nem rajonganak az ötletért, hogy Michael Andretti egy újabb csapatot hozzon a piacra.

- Hirdetés -

Tíz csapat van a Forma-1-ben, ami szerintem egy tökéletesen elegendő szám” – mondta Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke.

A végén. ez az FIA és a FOM (Formula One Management) döntése. Ha Michael egy új csapattal akar jönni, és ha minden összetevő összejön, és ha az összes csapat elfogadja, akkor jöhet, ellenkező esetben nem.

A Forma-1 szabályzata szerint a csapatok egyhangú szavazatára lenne szükség ahhoz, hogy egy újabb csapat bekerüljön a sorozatba.

Szerintem nagyszerű, hogy van érdeklődés a Forma-1-es belépés iránt, és az Andretti név minden bizonnyal egy erős név a motorsportban, és természetesen nem ők az egyetlenek, akik csatlakozni szeretnének, de a Concorde Egyezményen keresztül egyértelmű kritériumok vannak, amelyeket teljesíteni kell” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Biztos vagyok benne, hogy részt vesznek ebben a folyamatban, és ez a megállapodás azért van, hogy megvédje a 10 csapatot, és ne hígítsa fel azt, szóval nyilvánvalóan ezt alaposan meg kell vizsgálni.

Több csapat, kevesebb pénz

Úgy tűnik, hogy a jelenlegi 10 csapat pénzügyi érdekeinek védelme a csapatfőnökök körében a legfontosabb.

Elvégre nem kell matematika szakosnak lenni ahhoz, hogy megértsük, hogy ha egy általában 10 darabra szeletelt tortát 11 darabra kellene vágni, akkor mindenkinek kisebb rész járna.

Andrettinek 200 millió dolláros nevezési díjat kellene fizetnie, hogy csatlakozhasson az F1-hez. Ez a díj segítene enyhíteni a kisebb nyereményalap okozta csapást.

Valószínűleg nagyjából egymilliárdra van szükséged, ha rögtön be akarsz csatlakozni ebbe az exkluzív klubba” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

Andretti egy név, az biztos, az amerikai piac fontos, de minden csatlakozó csapatnak kreatívnak kell lennie.

Nem csak azzal, hogy kifizet egy 200 millió dolláros nevezési díjat, hanem véleményem szerint meg kell mutatnia, hogy mit tud tenni a többi csapat, az F1 és az FIA számára. Csak akkor fog fejlődni a sportág.

Mi vagyunk az abszolút csúcs, ez a Bajnokok Ligája, vagy az NFL, és a franchise-ok menet közbeni újraosztása nem így kellene, hogy legyen, és nem ez a szándéka sem az F1-nek, sem az FIA-nak.

De ha egy igazi márka érkezik, jó emberekkel, szükséges finanszírozással akkor miért ne.

Eközben a McLaren csapatfőnöke, Andrea Seidl is abba a táborba tartozik, amelyik inkább előnyöket lát abban, ha az Andretti név ismét összekapcsolódik a Forma-1-gyel.

A mi oldalunkról mindenképpen üdvözölnénk az Andretti csapatot, az Andretti nevet, egy amerikai csapat segítené a sportág további növekedését az Egyesült Államokban, és egyszerűen ismét több lehetőséget nyitna meg a fiatal versenyzők számára” – jelentette ki Seidl.

Minél több csapatunk van, és végső soron minél hamarabb elérjük a 12 csapatot, az segítene a franchise értékét magasabbra tornázni nekünk, csapatoknak, szóval abszolút nyitottak vagyunk rá, szívesen versenyeznénk velük.

- Advertisement -
SourceAutoweek
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss