Bár egyre közeledik az Indy 500, még mindig nincs annyi autó, ami kitöltené a legendás verseny 33 fős mezőnyének listáját.
A dominók továbbra is hullanak az NTT IndyCar Series azon törekvésében, hogy legyen 33. nevezés, és ezzel megtöltse az Indianapolis 500 „rajtrácsát”.
Két potenciális induló ugyanakkor közölte a RACER-rel, hogy kiszálltak a versenyből, így ők már biztosan nem indulnak el az Indy 500-on.
Pozitívum, hogy az IndyCar továbbra is proaktívan közelít a probléma megoldásához. A legutóbbi Texas Motor Speedway versenyen több csapattal is találkoztak, hogy segítséget keressenek egy plusz autó bevetéséhez.
Ennek ellenére érthetetlenül nehéz volt olyan hajlandó csapatot találni, amely segítene az IndyCarnak. A.J. Foyt Racing, Dale Coyne Racing és Juncos Hollinger Racing állítólag a megkeresett csapatok között van.
A küzdelmek mögött álló számos ok közül az egyik állandó indok a teljes szezonos csapatok részéről az volt, hogy nincs elég ember a csapat megszervezéséhez.
Még azoknál a csapatoknál is, amelyeknek extra Speedway-autó áll a műhelyükben, a legnagyobb korlátot a képzett személyzet hiánya jelenti, amely a program minden aspektusát – a boxkiállások végrehajtásától az autó tervezéséig – kezelni tudná.
Feltételezve, hogy az IndyCar sikeresen talál egy istállót, amely újabb autót állít a mezőnybe, a következő feladat az lesz, hogy egy szponzorációval rendelkező versenyzőt csatoljanak a nevezéshez, és fizessenek a csapatnak a szolgáltatásaiért.
Nincs sok alternatíva
Az ismert lehetőségek közül a RACER úgy értesült, hogy a kétszeres Indy 500-as induló, Katherine Legge nem lesz a nevezési listán, miután a jelentős mennyiségű támogatás – beleértve az IndyCar és az IMSA csapatát átfogó személyzetet és a Honda 18. és utolsó motorjának használatát – hiába volt, miután a Honda-kész alváz bérlésének lehetősége meghiúsult.
Az Andretti Autosport korábbi versenyzője, Zach Veach is megerősítette, hogy már lemondott az Indy 500-as indulásról, miután egy jelentős támogató visszalépett.
Az ő távollétükkel a 33. nevezés finanszírozására és versenyeztetésére pályázók köre a Paretta Autosport/Simona De Silvestro és a Cusick Motorsports/Stefan Wilson csapatra csökkent.
Jelenleg úgy tűnik, hogy rendkívül kicsi az esélye annak, hogy Paretta és De Silvestro visszatérjen a második közös Indy 500-ra; a svájci pilóta 500 utáni programjáról szóló pletykák viszont egyre erősödnek.
Ez azt jelenti, hogy abban a folyamatosan változó dinamikában, hogy melyik entitásnak van a legnagyobb esélye az Indy utolsó helyének betöltésére, Cusick és Wilson van a pole pozícióban – hacsak egy új és ismeretlen figura nem kerül be hirtelen a képbe.
Ha ez nem történik meg, akkor érdekes lesz látni egy dolgot, amit az egyik versenyző nemrégiben felvetette: „Mikor jön el az a pont, amikor Roger Penske kiállít egy negyedik autót, és maga oldja meg a saját problémáját?”