Nagy stratégiai harc dúlt vasárnap a NASCAR Cup Series richmondi versenyén, melyből a JGR versenyzője, Denny Hamlin került ki győztesen.
A Joe Gibbs Racing már a második szakaszban is kísérletezett alternatív stratégiákkal, amikor Christopher Bell sokáig kinn maradt a pályán.
Így is, a két kiállásos taktika, amelyet Martin Truex Jr. alkalmazott, eredményesebbnek bizonyult, hiszen a 18-as autó sofőrje nyert.
Aztán az utolsó részre fordult a kocka, és Truex választotta az egyel kevesebb kiállást, míg Hamlin sokkal frissebb gumival tudta levadászni őt, és William Byront a futam végén.
Bár nem volt biztos, hogy ez lesz a megfelelő stratégiai lépés, Hamlin végig bízott a csapatfőnökében, Chris Gabehartban.
„A legtöbbször egyetértünk, amikor a stratégiáról van szó. Amikor nem, akkor megértem a szerepemet. Ő sokkal több információval rendelkezik, mint én” – magyarázza Denny Hamlin.
„Tudom, mi a feladatom, amikor sokáig maradunk kinn. Tudom, mi a dolgom, ha rövid etapot megyünk. Ő folyamatosan tájékoztat, én pedig megpróbálom a legjobbat kihozni magamból.”
A 11-es autó versenyzője elégedett volt azzal, ahogy csapata teljesített, de hozzátette, soha nem kérdőjelezte meg munkájukat.
„Azt gondolom, hogy a 6 versenyből 3-szor győztes autónk volt. Daytonában és Atlantában jó volt a tempónk, és Vegasban is gyorsak voltunk. A többi pályán picit kerestük a helyünket, de nem voltunk teljesen a gödörben.”
„Örülök, hogy legalább egy hétre sikerült megfordítanunk a szerencsénket, aztán a jövő héten meglátjuk, hogy tényleg elkezdtünk-e lendületet venni.”
Hamlin elismerte, hogy csak az utolsó körben hitte el, hogy megnyerheti a versenyt.
„Nem is nagyon láttam Byront. Aztán olyan 6 körrel a vége előtt elkezdtünk rengeteget hozni rajta, és tudtam, hogy meglesz. Kicsit aggódtam a lekörözöttek miatt, de végül nem lett baj.„