Sok türelemre volt szükség, mivel a hideg időjárás és az eső kihívássá tette gyakorlást, de végre bemutatkozott az IndyCar Series új motorja.
Az Indianapolis Motor Speedway épített pályáján tartott háromnapos teszt során a Chevy és a Honda először nézhette meg, hogyan teljesítenek a 2,4 literes, ikerturbós V6-os erőforrásaik.
Jelentős problémákról egyik gyártó esetében sem számoltak be, amelyek 2024-es motorjai várhatóan valami 800 lóerő körüli teljesítményt produkálnak, és kombináltan 900 lóerőt tesznek le majd a földre, ha az új energia-visszanyerő rendszereket beépítik a hibrid csomagba.
„Óriási köszönet jár a Honda inspiráló embereinek a HPD-nél, Kaliforniában, ahol a Honda IndyCar-motorokat tervezik, szimulálják, gyártják, összeszerelik és dyno-tesztelik” – mondta David Salters, a Honda Performance Development elnöke és műszaki igazgatója.
„A motor a három nap alatt végig jól működött, és a Chip Ganassi Racingnek és Scott Dixonnak köszönhetően minden tervezett tesztelemet teljesítettünk.”
„Vicces tény, hogy a kaliforniai tervezésű és gyártású versenymotorunk dacolt a fagyos körülményekkel Indyben. Büszkék vagyunk rá – még az esőben is kimerészkedett!”
Bár a 2,4 literes TTV6-osok kipufogóhangja nem hangzott teljesen másképp, mint a jelenlegi 2,2 literes TTV6-osoké, az erősebb motorok éneklése mégis kissé másnak tűnt.
„A jó hallású rajongóink is észrevették az új HPD Indycar versenymotorunk mélyebb, öblössebb hangját” – mondta Salters.
„Ez egy teljesen új dizájn a HPD-től, és minden bizonnyal megragadja a figyelmet; nem rossz egy bioüzemanyaggal működő, szuperhatékony versenymotortól. Szép munka a HPD versenymágusaitól.”
„Alig várjuk, hogy integráljuk a hibrid technológiát, növeljük a hajtáslánc teljesítményét, és tovább fokozzuk a nagyszerű versenyzést, ami az IndyCar-t jellemzi.”
A Chevy sem maradt le a riválistól
Bár körszámokat és időket nem hoztak nyilvánosságra, a RACER úgy tudja, hogy a Chevy és a Honda fejenként több mint 500 mérföldet tett meg a teszt során.
A Chevrolet részéről Will Power és Josef Newgarden tesztelhette az új technikát.
„Nagyon sikeres és eredményes három napon vagyunk túl az új Chevrolet 2.4L IndyCar motorral” – mondta Rob Buckner, a Chevrolet IndyCar programjának vezetője.
„Ez egy nagy mérföldkő volt, hiszen a 2,4L-es konstrukció néhány évvel ezelőtti kezdeti koncepciójától kezdve a motor autóba való beszereléséig, és most az első körök megtételéig hosszú idő telt el.”
„Hihetetlenül hálásak vagyunk a Chevrolet Performance-nál dolgozó férfiaknak és nőknek, valamint Ilmor partnereinknek a 2,4 literes motorplatform sikeres versenypályán való debütálása iránti elkötelezettségükért.”
„Már holnap versenyezhetnénk ezzel a motorral, ami a lehető legnagyobb dicséret egy új motor számára.”
„Külön köszönet a Team Penske-nek, amiért gyorsan felépítettek egy megbízható és biztonságos tesztautót, valamint Josef Newgardennek és Will Powernek, akik első osztályú visszajelzésekkel segítettek nekünk.”
Az IndyCar fejese is elégedett
Jay Frye, az IndyCar Series elnöke büszke apának tűnt a háromnapos teszt végén.
„Ez már régóta váratott magára” – mondta Frye a RACER-nek. „Nyilvánvaló, hogy már régóta dolgozunk ezen, és szerintem ez egyszerűen lenyűgöző és elképesztő, hogy az elmúlt három nap egyetlen hátráltató tényezője az első két nap hideg időjárása volt.”
„És hogy ennyit futottak drámák nélkül… Hatalmas dicséret a Chevroletnek és a Hondának. Úgy éreztem, hogy akár már holnap versenyezhetnénk ezekkel a motorokkal. Ennyire jónak éreztük.”
Frye-nak is tetszett, amit a dühösebb 2,4 literes motorokból hallott.
„Mindig arról beszéltünk, hogy ez az új formula gyors és hangos, és határozottan úgy érezzük, hogy egy kicsit több morgás van benne; határozottan hallani lehetett” – mondta. „Nyilvánvalóan izgalmas lesz, hogy egyszerre sok autót látunk majd kint futni. De határozottan erőteljesebb hangja van.”
Mivel a teszt etapok között sok idő állt rendelkezésre, Frye és IndyCar-csapata egy másik újdonságot is bemutatott, mivel az új EM Marshaling fényrendszert tesztelték.
Ha minden a tervek szerint alakul, a májusi Indy Road Course versenyen debütálhat az elektronikus versenybírói rendszer éles körülmények között.