Josh Bilicki egyébként is az Xfinity-mezőny egyik legnyugodtabb figurája, de a COTA-n történtek Brandon Jones-szal még őt is felbőszítették.
Josh Bilicki számára nem alakult éppen jól a hétvégi Xfinity-verseny Austinban. Bilicki és a 45-ös rajtszámú Alpha Prime Racing csapat számára egyébként is rendkívül problémás volt az egész verseny. Már eleve azzal, hogy Bilickinek a mezőny legvégéről kellett indulnia, miután műszaki hiba miatt ki kellett cserélnie a szervokormány-szivattyút. Innen egész szépen fel tudott zárkózni, addig, ameddig egy JR Motorsports-autó meg nem forgatta sárga zászló alatt, ezzel kezdhette elölről az egészet.
Még így is összejöhetett volna neki egy 15-20. hely közötti eredmény, ekkor azonban Brandon Jones tetézte Bilicki problémáit, miután összeütköztek, ezen pedig ő vesztett rajta.
Bilicki szerint semmi szükség nem volt erre
„Elég agresszívan versenyeztünk, de nem olyan szinten, hogy azzal ellenségeket szereztünk volna a pályán” – magyarázta Bilicki a TobyChristie.com-nak. „Nem forgattam meg senkit. Nem használtam a lökhárítómat. Tényleg csak mások hibáit használtam ki. Sok hiba volt, sok megpördülés. Két Joe Gibbs autó körül kötöttünk ki, Ty Gibbs és Jones körül. Tudtam, hogy Gibbs valószínűleg gyorsabb nálunk, így amikor megelőzött minket, csak hagytam, hogy elmenjen. A 19-es mögöttünk volt, és tudtam, hogy gyorsabbak vagyunk nála, már csak azért is, mert több más pályán is versenyeztünk vele.”
Jones éppen kerülte volna meg Bilickit, amikor hibázott. Ez lehetővé tette Bilicki számára, hogy visszaszerezze a helyet. Bilicki elkezdett elhúzni Jones-tól, de aztán egy Gibbs és egy másik előttük haladó autó közötti csata újabb esélyt adott Jonesnak arra, hogy Bilickit megkerülje.
„Előttünk Gibbs és egy másik autó egymás mellett haladtak, és amikor a COTA-n egymás mellett versenyzel, az nyilvánvalóan lelassít” – emlékezett vissza Bilicki. „Ez lehetővé tette [Jonesnak], hogy visszaérjen hozzánk. A lökhárítóját használta arra, hogy megtoljon, majd lekényszerített a fűre. Ez nem tetszett, de tudtam, hogy már csak egy kör van hátra. Úgyhogy csak mentem mögötte, tudtam, hogy gyorsabbak vagyunk nála.”
Utolsó méterek: második felvonás
A csata után Bilicki úgy döntött, hogy megvárja az utolsó kanyart, hogy megelőzhesse Jones-t.
„Az utolsó kanyarhoz érve csak finoman használtam a lökhárítómat rajta. Nem volt nagy lökés. Nem volt elég ahhoz, hogy megpördüljön. Nem akartam, hogy a falnak csapódjon. Csak félretoltam az utamból, ahogy ő is tette velem. Ez nem tetszett neki. Sajnos a kockás zászlóhoz érve az egyenesben megforgatott. Mindezt ráadásul nagyon rossz helyen. A falnak csapódtunk, ami tönkretette a versenyautónkat, és a 35. helyen végeztünk.”
A futam után Bilicki szerint Jones beszélt az Alpha Prime Racing társtulajdonosával, Tommy Joe Martins-szal, ahol Jones elismerte, hogy szándékosan ütötte össze Bilickit, hogy üzenetet küldjön.
„Elmondta Tommy Joe-nak, hogy az volt a szándéka, hogy megforgasson, és így pedig összetörjem az autót. Üzenni akart. Gondolom, őt is egész nap lökdösték, és ezt megértem. Ilyen ez a fajta versenyzés. De ahogyan visszavágott, az sokkal rosszabb volt, mint amilyennek lennie kellett volna.”
A 26 éves Bilicki igencsak meglepődött a történteken, lévén soha korábban nem volt kettejüknek semmilyen összetűzése. Bilicki arra jutott, hogy ezt a balesetet az okozta, hogy Jones egyszerűen nem elég jó az épített pályákra.
Summás vélemény Jones-ról
„Nem volt korábban problémám vele. Versenyeztem körülötte, és azt hiszem, szinte minden egyes road pályán leköröztem őt. Szóval tudom, hogy nem ő a legerősebb az ilyen pályatípusokon. A tegnap esti tweetjeim után többen jelezték, így Cody Ware, Preston Pardus és Ryan Ellis is (olyan versenyzők, akik nagyon tehetségesek, de kisebb csapatoknál versenyeznek), hogy ők is összeakadtak már vele.
„Valaki közzétett egy videót, amelyen tisztán látszik, ahogy tavaly Mid-Ohióban Brandon Jones megforgatta Preston Pardust. Ez most ugyan csak úgy végződött, hogy fűre kerültem, de az egyenesben történt. Először azt gondoltam magamban, hogy talán nem kellett volna. Úgy néz ki, nem szereti, ha kisebb csapatok versenyzői gyorsabbak nála egy Gibbs-autóban.”
„Eddig a pontig mindig tiszteltem és kedveltem őt. Nem gondolom, hogy rossz pilóta, csak azt gondolom, hogy az utcai pályákon nehezen boldogul, és nem hiszem, hogy olyan tehetséges, mint néhány csapattársa. De eddig soha nem volt köztünk semmi probléma. Látom, ahogyan versenyez. Szinte mintha frusztrált lenne ezeken a versenyeken, mert jó autóban ül, de a 20. helyen fut, és a 25. legjobb köridőket futja. Lehet, hogy azért tesz olyan mozdulatokat, amelyek nem megfelelőek, mert frusztrált. Amikor frusztrált vagy és ideges vagy, akkor hülye döntéseket hozol, és szerintem ez történt.”
Még egy odaszúrás
„Azt gondolom, hogy ilyen esetekben, amikor valaki apu pénzéből versenyez, nem igazán gondolkodik azon, hogy milyen következményekkel jár egy-egy megmozdulása. Ha új autóra van szüksége, csak kiállít egy csekket. Ezek a költségek pedig elég nagyok. Nekünk például keletkezett egy húszezer dolláros kárunk. Plusz a munkaórák, plusz az elvesztegetett pontok. És ő ezekre nem gondol. És szerintem ezért vezet úgy, ahogyan vezet.”
Bilicki szerint megbeszélni sincs értelme a történteket. Egybevág ugyanis az érzéseivel az, amit más riválisoktól hallott Jones-ról. Jöhet a törlesztés?
„Elképzelhető, meg kell vizsgálni ennek a lehetőségét. Amit én rontottam el a helyzetben, az azz, hogy egy kicsit keményebben kellett volna lökdösnöm őt, le a pályáról. Ezt végül nem tettem meg, de nem is vagyok ilyen. Aztán ha hibázik, valamikor a közeljövőben vélhetően megint odakerül a környékünkre. Nem mondom, hogy ki fogom lökni, de azt sem, hogy nem…„