Az aerodinamikai szabálycsomagok kidolgozásától függetlenül a Goodyear keményen dolgozott télen az új, 18 colos abroncsok elkészítésén.
A nagyobb kerekek konstrukciós változtatásokat és új keverékeket igényeltek a gumiabroncs alacsonyabb profilú oldalfala, valamint az autó kialakításának és súlyának változása miatt.
Összességében a Goodyear több mint két évet töltött a Next Gen autó debütálásához szükséges folyamatok tesztelésével és fejlesztésével.
„A Next Gen-re való átállás minden bizonnyal a legjelentősebb változás a Cup Series-ben évtizedek óta. Ez az egész széria összehangolt erőfeszítéseit igényelte” – mondta Greg Stucker, a Goodyear versenyigazgatója.
Több évtizede nem vett részt a Goodyear a NASCAR-versenyzés ilyen nagy hatású újratervezésben.
„Az 1990-es évek elején a Goodyear vezette be az egyik legnagyobb keverék változást, ami lehetővé tette a jármű több éven át tartó fejlődését” – mondta Stucker.
„A Next Gen azonban egy átfogó újratervezés, amely a jármű minden részét érinti, az alváz konfigurációtól kezdve a felfüggesztésen át az aerodinamikai elemekig, a gumiabroncsokig és a kerekekig.”
A Next Genre való áttérés egyik fő eleme az volt, hogy az autók megjelenését frissítsék, hogy jobban hasonlítsanak a gyártók bemutatótermeiben lévő változataihoz.
Teljesen új kihívás a Goodyear-nek
„Az alacsonyabb profilú gumiabroncs rövidebb oldalfala befolyásolja a kerék teherbíró képességét, ami a legnagyobb kihívást jelentette a tervezési folyamat során” – mondta Stucker.
„Bár ez a méret már évek óta létezik, a Goodyear az első abroncsgyártó cég, amely ilyen abroncsot fejlesztett ki a Cup sorozat járműveinek magas, tartós terhelési igénybevételére melyet az ovál versenyek jelentenek.”
A Goodyear részvétele a Next Gen autó fejlesztésében kettős volt – nemcsak egy életképes új gumiabroncsot kellett terveznie, hanem biztosítania kellett, hogy szerelési és forgalmazási létesítményei képesek legyenek megbirkózni a feladattal.
„A Goodyear évek óta gyárt 18 colos versenyabroncsokat, de nem olyan mennyiségben, ami a NASCAR Cup Series igényeinek kielégítéséhez szükséges” – mondta Stucker.
„Ez több millió dolláros beruházást jelentett az Innovation Center Manufacturing létesítményeinkbe, hogy a gyártási folyamat minden részének erőforrásait bővítsük.”
A 18 inches abroncs első versenyszerű használata problémamentesen zajlott a múlt hétvégi Busch Light Clash versenyen a Los Angeles Memorial Coliseumban.
A következő teszt a NASCAR legnagyobb színpadán, a vasárnapi Daytona 500-on következik, ahol mind a Next Gen autó, mind a gumik a legnagyobb közönség előtt mutatkoznak be.