back to top
péntek, november 22, 2024

Interjú a Multimatic alapítójával, Larry Holttal

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A Multimatic karakteres alapítója, Larry Holt Daytonában volt a Ford Mustang GT3 bemutatóján, és itt válaszolt kérdésekre.

- Reklám -

A dailysportscar.com interjúja erősen szerkesztett, hiszen Larry Holt legendás, már már művészi szinten tud káromkodni.

- Reklám -

Korábban már készítettek Mustangot, miben lesz ez most más?

„Igen, korábban két GT3-as Mustangot készítettünk. Az egyiket nagyon rosszul választottuk meg, mert akkor az utcai autónak még merev tengelye volt.”

- Reklám -

És mi a helyzet a Marc VDS Mustanggal?

„A Marc VDS féle autó felháborítóan rossz volt volt. Egy LMP hátsó része volt azon az autón. Az a gép nagyon jó lehetett volna, de egyszerűen nem volt meg hozzá a kellő fejlesztés.

Szóval ennek a Mustang GT3-nak a fejlesztése a kezdetekhez vezet vissza Ön és a Multimatic számára?

Igen. Az első versenyévünk 1992-ben volt a kanadai Firehawk bajnokságban, és egy Ford Taurus SHL-t versenyeztettünk, ami egy családi szedán volt, benne egy hot rod motorral.

Meg is nyertük azt a bajnokságot. Szóval a kezdetektől fogva Fordosok voltunk. Létezésünk alatt kb. 85%-ban Forddal versenyeztünk.

’94-ben, amikor az új Mustang megjelent, mi voltunk az elsők, akik versenyautót készítettünk belőle. Aztán ’98-ban ráncfelvarráson esett át, és utána csináltunk egy új verziót is.

Aston Martin Valkyrie
Aston Martin Valkyrie Fotó: Aston Martin

Tudjuk, hogy sok munkátok van, de az elmúlt egy-két év egyszerűen őrületesnek tűnik!

És ez nem csak a versenyzésről szól. Az AMG ONE-t csináljuk – most indul, és valójában egész reggel telefonos kapcsolatban voltunk Portimaóval, ahol most tesztelünk. Remélhetőleg áprilisban minden ügyfél megkapja az autóját.

De nagyon nehéz egy olyan programmal foglalkozni, amely néhány évvel tovább tart, mint eredetileg terveztük, mert ez hatással van az egyéb dolgokra tervezett erőforrásainkra. Ez tehát kihívást jelentett.

Mi építettük az Aston Martin Valkyrie karosszériáját, most pedig a 002-es autót készítjük, egy trackday változatot, és ez rengeteg időt vett el.

És akkor ráadásul ott van az LMDh a Porschénak… ők – nagyon tiszteletreméltóan – igényesek, tehát nem adhatunk át nekik egy közepesen jó alvázat.

Kihívás, de teljesítjük mindig a határidőket. A legnagyobb késésünk egy hét volt, az első verziós sasszéval, de azóta minden az előre tervezett ütemben halad.