Korábbi tervek alapján elentősen megrövidítenék a jelenleg kétmérföldes Auto Club Speedwayt, és félmérföldes ovált csinálnának belőle.
Még 2020 szeptemberében fogalmazott úgy a NASCAR vezetősége, hogy a kaliforniai Fontana oválpályája, az Auto Club Speedway kétmérföldesből 0,5 mérföldessé alakulna át. Ezt nagyságrendileg 2023-ra tudnák befejezni. Addig marad a mostanra már igencsak elhasználódott, huplis pálya.
„Fontos, hogy legyen itt, ezen a környéken egy félmérföldes pályánk” – fogalmazott még akkor a NASCAR részéről Steve Phelps. „L.A-ben és a környékbeli területen, a Metropolitan körzetben több rajongónk van, mint az ország bármely más városának elővárosi körzetében. Ez egy termékeny talaj itt.”
2023-ra tehát már félmérföldes versennyel tervez a NASCAR Fontanában. A pálya első embere, Dave Allen egyelőre nem ennyire bátor. „Valószínűleg. De egyelőre még mi sem tudjuk biztosan. De úgy készülünk, hogy akkorra már az lesz a versenyből.”
Az átalakítás viszont gyakorlatilag biztos már Kyle Busch szerint, aki másodikként zárta a szezonnyitó Busch Clash-t. „Én a magam részéről maradnék a kétmérföldes pálya mellett. De mindenki biztos lehet benne, hogy felvágják a pályát. Pláne azok után, ami a Clash során történt.”
A hírek szerint a NASCAR nem csak road pályákkal, hanem extra rövid oválokkal is színesítené versenynaptárát. Egymérföldesnél jelenleg csak Bristol, Martinsville és Richmond rövidebb. Ezt a kínálatot színesíthetné a félmérföldessé átalakuló Auto Club Speedway. Még egy helyszín lehet a jövőben a Nashville-i Fairgrounds Speedway, amelynek viszont még rengeteg, főleg bürokráciai jellegű akadállyal kell megküzdenie.
„Az egyetlen biztos dolog ebben a folyamatosan alakuló sportágban a szurkolói bázisunk” – fogalmazott Martinsville első embere, Clay Campbell. „Ők pedig hallatták a hangjukat, hogy szeretnének egyrészt több road-versenyt, másrészt rövid ovált látni a naptárban.„